نماینده ولی فقیه دراستان درهمایش سران طوایف:


سران طوایف همدل یک نعمت الهی است

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: «وجود سران طوایف همراه وهمدل در جنوب وشرق کرمان یک نعمت الهی است و این نعمت کمک کرده که شاهد امنیت بسیار خوبی در سطح جامعه باشیم.»

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در سومین گردهم آیی سران طوایف جنوب و شرق کرمان گفت: «خدای متعال می‌فرماید اگر بعضی از امور  ومسائل در مناسبات اجتماعی رعایت نشود  به برخی از اختلافات درگیرتان می کنم .»

او افزود: قبل از اسلام اگر کسی کشته می شد طایفه مقابل هم یک نفر را می کشتند که اسلام خط بطلانی بر همه این موارد کشید.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: بخشی از زکات صرف وحدت میشود وخدمت به مردم خیلی مهم و اساسی است که در متون روایی مانیز بر آن تاکید شده است.

امام جمعه کرمان افزود: اگر کسی قدمی برای خدمت به مردم و رفع اختلاف بردارد برای ان قدم ثوابی به اندازه قدمی است که در صفا و مروه برمی دارید.

او بیان داشت: ایجاد وحدت و صلح این از مهم‌ترین دستوراتی است که به آن ماموریم و نقطه مخالف آن را که تفرقه و اختلاف است که کاملا با آن مخالف هستیم.

ارتقاء امنیت و توسعه منطقه از اهداف میثاق‌نامه عدالت و امنیت است

«محمدجواد فدایی»استاندار کرمان هم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: «ارتقاء امنیت، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و توسعه منطقه از اهداف میثاق‌نامه عدالت و امنیت پایدار هستند.»
وی ضمن تشکر از دست اندکاران تدوین میثاق‌نامه عدالت و امنیت پایدار اظهار کرد: تامین امنیت یکی از وظایف حاکمیت است و سه قوه برای تحقق آن همکاری می‌کنند زیرا امنیت حق مردم است.

استاندار کرمان بر اهمیت امنیت تاکید کرد و افزود: توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و … در سایه امنیت محقق می‌شود و برای امر توسعه باید اقدامات زیادی انجام شود به‌ طور مثال در برنامه ششم توسعه باید 8.5 درصد رشد اقتصادی داشته باشیم که از طریق سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری تامین می‌شود.

اگر اقتصاد و معیشت مردم را تامین نکنیم امنیت نخواهیم داشت

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب‌شرق کشور نیز با بیان اینکه اگر مردم در اقتصاد، امنیت، سیاست و … حضور نداشته باشند ما هرگز موفق نخواهیم بود، گفت: فرهنگ نیز در ایجاد امنیت موثر است و همچنین اگر اقتصاد و معیشت مردم را تامین نکنیم امنیت نخواهیم داشت.

سردار«محمد مارانی»بیان کرد: تا زمانی که نعمتی را از دست ندهیم درک نمی‌کنیم که چه نعمتی داشته‌ایم لذا انسان تا زمانی که در امنیت و آسایش زندگی می‌کند شاید این نعمت را درک نکند و اینکه ایران امنیت مناسبی دارد یک ادعا نیست.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور با بیان این مطلب که در جنوب شرق استان کرمان ارتباط مستقیم امنیتی دارد، بیان کرد: از دورترین نقاط به این مناطق سفر می‌کنند از نظر امنیت مشکلی ندارند اما در بسیاری از کشورها همچون آمریکا، فرانسه و … این امنیت وجود ندارد.

کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در همایش امنیت پایدار در جنوب گفت: «هر جا کار را به مردم سپردیم توفیق حاصل پیدا کردیم امروز سران طوایف و علما جمع شده اند بارقه امیدی است.»

او بیان داشت:در کنار ایجاد امنیت به اقتصاد و اشتغال مردم توجه بیشتری کنیم که شاهد توسعه اقتصاد منطقه باشیم.

سردار ناظری فرمانده انتظامی استان هم در این همایش گفت: «امنیت ملی در گرو وحدت ملی است کشورما توانسته در گستردگی مرز‌ها توانسته امنیت را در میان مردم حفظ کند.»

او افزود: دشمن تلاش دارد که بین مردم و طوایف اختلاف ایجاد کند، اما نقش سران طوایف بسیار موثر بوده که نقشه‌های دشمن را خنثی کرده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: «نقشه‌های شوم دشمن را با کلام و راهنمایی خود و نقش ارزشمندی که داری جوانان را کنترل کنید وسران طوایف در حوزه امنیت نقش بیار مهم و ارزشمندی داشته و دارند.»

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=35102
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.