سربازان حاج قاسم سلیمانی وارد میدان مبارزه با کرونا شدند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بم تاکید کرد: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در پنجم آذرماه مصادف با روز تشکیل بسیج در سطح شهرستان بم آغاز به کار کرد و سربازان حاج قاسم سلیمانی وارد میدان مبارزه با کرونا شدند.

سرهنگ بدرآبادی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بم تاکید کرد: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در پنجم آذرماه مصادف با روز تشکیل بسیج در سطح شهرستان بم در محل مرکز زید با نام قرارگاه شهید پور دهقان آغاز به کار کرد و سربازان حاج قاسم سلیمانی وارد میدان مبارزه با کرونا شدند.

سرهنگ احمد بدرآبادی فرمانده ناحیه مقاومت سپاه بم در جمع خبرنگاران درخصوص طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر همکاری بسیج در شناسایی بیماران کرونایی،قریب به 107 تیم بسیجی جهت همکاری در این طرح سازماندهی شده اند.

سرهنگ احمدبدرآبادی افزود: طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» با همکاری مشترک وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین در سراسر کشور در حال اجرا است. در این طرح بسیجیان پای در میدان مبارزه با کرونا گذاشته و به یاری مردم و مدافعان سلامت شتافته اند.

مراقبت، حمایت و نظارت سه رکن اساسی اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی

وی سه رکن اساسی اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی را مراقبت، حمایت و نظارت اعلام و تصریح کرد: در فاز مراقبت،مراقبین سلامت به درب منازل مراجعه و ضمن اطلاع‌رسانی پیشگیری از کرونا و دادن بروشور به خانوارها ؛ اگر در خانواده‌ای فردی مبتلا به کرونا بود یا مشکلی وجود داشت اسامی این خانواده‌ها را یادداشت کرده و برای اعزام پزشک یا پرستار اقدام می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بم ادامه داد: فاز بعدی، مرحله حمایتی است؛ که در این سطح به‌منظور جلوگیری از تردد بیماران کرونایی، برای حمایت معیشتی، ارسال بسته‌های حمایتی و پکیج‌های بهداشتی صورت می‌گیرد؛ همچنین پایگاه‌های نواحی مقاومت بسیج به‌صورت محله‌محور تقبل کرده‌اند که اگر خانواده‌ای نیاز به خرید دارد و افراد خانواده، سن بالایی دارند و نباید برای خرید از خانه خارج شوند، پایگاه‌های بسیج این خرید را برای آن‌ها انجام ‌دهند.

سرهنگ بدرآبادی عنوان نمود: فاز سوم، مرحله نظارت است؛ در این مرحله تیم‌های بسیجی در پایگاه های مقاومت بسیج رصد می‌کنند که آیا اقداماتی که باید در حوزه پیشگیری از بیماری کرونا انجام شود، به‌خوبی صورت می‌پذیرد یا خیر؛ در همین راستا چک‌لیست‌هایی آماده شده و از خانواده‌ها سؤال پرسیده می‌شود که آیا اطلاع‌رسانی، مراقبت و حمایت انجام شده است یا خیر؛ پس از نظارت، میزان موفقیت عملیات سنجیده می‌شود و بر اساس آن، برای بازبینی عملیات دستورات لازم داده می‌شود.

وی گفت: علاوه بر شناسایی افراد مبتلا به کرونا، کمک، حمایت و مراقبت از بیماران کرونایی، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، سالمندان و افراد پرخطر از دیگر فعالیت بسیجیان در این طرح در نظر گرفته شده است.

پایش حدود 372 خانواده از آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی

احمدبدرآبادی توضیح داد: از آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون جمعیتی برابر با 2هزار و 187نفر یعنی حدود 372 خانواده پایش شده اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بم خاطر نشان شد: بسیج تیم حمایتی شهرستان است و تمام پایگاه های مقاومت بسیج در این طرح فعال شده اند . همچنین در کمک مومنانه به قشر آسیب دیده از ویروس کرونا کمک‌های مردمی توسط بسیجیان جمع‌آوری و بین افراد آسیب‌پذیر توزیع می‌شود.

به گزارش کرمان نو در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، دستورات فرماندهی‌کل سپاه و پیرو تفاهم‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت مقرر شده تا به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور، طرح مشترکی به‌نام شهید سپهبدحاج قاسم سلیمانی اجرا شود.

شهرستان بم در فاصله 195 کیلومتری استان کرمان واقع شده است

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=60092
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.