شرایط برگزاری دعای عرفه در کرمان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: دعای پرفیض عرفه در این استان در محیط باز، در مدت زمان اندک و با حضور تعداد اندکی جمعیت با توجه به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، حجت الاسلام غلامحسین حقانی روز سه شنبه با بیان اینکه شرایط برگزاری دعای عرفه در کرمان بر اساس مصوبات آخرین نشست ستاد ملی پیشگیری از شیوع کرونا اجرا می شود افزود: فرمانداران شهرستان ها بر حُسن اجرای این آیین مذهبی نظارت خواهند داشت.

وی بر کوتاه برگزار شدن دعای عرفه و پرهیز از برگزاری برنامه های حاشیه ای در این آیین معنوی تاکید و تصریح کرد: افراد ضمن استفاده از ماسک، زیرانداز شخصی و آب آشامیدنی به همراه داشته باشند و رعایت فاصله اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهند.

امروز سه شنبه (۲۹ تیر) مصادف با نهم ذیحجه، مردم ولایی و شهیدپرور کرمان با حضور در اماکن مذهبی و گلزارهای شهدا، دست دعا بر آستانه یگانه ای بی منتها بالا می برند.

نهمین روز از ماه ذی‌الحجه روز عرفه است و از روزهای پرفضیلت سال محسوب می‌شود و برای آن اعمالی ذکر شده که از جمله زیارت امام حسین (ع) و دعای روح‌بخش عرفه است.

در این روز حق‌تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت فراخوانده و سفره‌های جود و احسان خود را برای آنها گسترانده است.

دعای امام حسین (ع) در روز عرفه و دعای چهل و هفتم صحیفه سجادیه از دعاهای وارد شده برای این روز است که مضامین توحیدی و عرفانی این دعاها ایمان را در دل های مشتاق بیشتر و امید به رحمت الهی را فزونتر می سازد.

دعای عرفه در کرمان در حالی برگزار می شود که کرونا در موج پنجم شیوعش در این استان جولان می دهد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=74216
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.