نایب رییس شورا بعد از لغو جلسه شورای شهر : فوق‌العاده برگزار می‌کنم

روز گذشته و پس از کش و قوس‌های فراوان حکم سلب صلاحیت سعید گیلانی به فرماندار کرمان ابلاغ شد. این حکم بعد از رسیدگی و تایید در هیأت مرکزی حل اختلاف کشور توسط معاون استاندار به فرمانداری فرستاده شد.

شورای شهر کرمان روزهای یکشنبه جلسات هفتگی خود را برگزار می‌کند. به نظر می‌رسید در این جلسه نفر اول علی‌البدل باید حاضر شود و برای حضور در روزهای باقیمانده از عمر شورای چهارم سوگند یاد کند.

سوگندی که تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد.

صبح امروز از سوی واحد اطلاع رسانی شورا پیامکی برای اعضا با این محتوا ارسال شد: «با سلام و احترام به استحضار می‌رساند که با توجه به اینکه شورای عمومی امروز عصر به حد نصاب اعضا نمی‌رسد ، لذا این جلسه امروز برگزار نمی شود»

در همین ارتباط سخنگوی شورا ضمن ابراز تاسف از لغو شدن جلسه اعلام کرد که از ابتدای ماه رمضان تاکنون تنها دوجلسه شورای عمومی برگزار شده و این نگران کننده است. «ربانی» می‌گوید: نمی دانم کدام یک از اعضاء نیستند اما برگزار نشدن منظم جلسات به ضرر مردم است و ما باید به مردم پاسخگو باشیم.

پنجعلی‌زاده دیگر عضو شورا هم با تایید برگزار نشدن جلسه می‌گوید من هستم اما اطلاع ندارم چه کسی نمی‌آید. وی تاکید می‌کند:من به علت عقب افتادن کار مردم کمیسیون حقوقی، املاک و سرمایه گذاری را تشکیل می دهم و اینکه چه کسانی امروز نیستند اطلاع ندارم.

خانم «لری» یکی از آن اعضای غایب امروز بود. وی می‌گوید من برای شرکت در جلسه‌ اجلاس جهانی شورا و شهرداری‌ها به تهران رفته‌ام.

ریس شورای شهر کرمان هم برای انجام درمان بیماری به خارج از کشور سفر کرده است و ریاست جلسات شورا به نایب ریس واگذار شده است.

منصوری نایب ریس شورای شهر کرمان در مورد برگزار نشدن جلسه امروز به «کرمان‌‌نو» می‌گوید: « ما در شرایط ویژه‌ای هستیم که یکی از اعضاء شورا منفک شده و دیگری معرفی به جای ایشان می ‌شود و چون نامه عضو جدید تازه راهی شورا شده است. لذا منتظر قطعیت حضور عضو جدید هستیم و به زودی جلسه فوق العاده را برگزار می کنیم.

با توجه به قانون باید حداقل ۱۰ نفر از اعضای شورا در جلسه حاضر باشند تا جلسه رسمیت داشته باشد. با این حساب غایبین روز یکشنبه که باعث لغو شدن جلسه شده‌اند شش نفر هستند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=1086
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.