برخی اعضای شورای شهر کرمان از سریال نون خ گلایه کردند:


صداوسیما عذرخواهی رسمی و جبران کند

برخی اعضای شورای شهر کرمان از جمله نادری، امینی‌زاده، کمساری، شمسی و تقوی از اشارات فرهنگی سریال نون خ به استان کرمان ابراز ناراحتی کردند.

به گزارش کرمان‌نو در نشست شورای عمومی شهر کرمان که روز دوشنبه ۲۰ فروردین ماه برگزار شد و اولین نشست سال ۱۴۰۳ شورای شهر کرمان بود مسائل مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت از جمله مسئله دلخوری مردم کرمان از سریال نون خ.
امینی‌زاده عضو شورای شهر کرمان با اشاره به سریال نون خ گفت:« این روزها فرهنگ عمومی مردم کرمان از آن‌چه از رسانه ملی پخش شده دلگیر هستند، کمترین انتظار مردم کرمان و ما نمایندگان مردم این است که یک عذرخواهی رسمی انجام شود و از آن مهمتر نسبت به جبران آن موضوع اقدام کنند.»
کمساری نیز در ادامه امینی‌زاده اینطور گفت«:ما به عنوان خدمتگزاران مردم به همه هنرمندان خسته نباشید می‌گوییم و دست این عزیزان را می‌بوسیم اما شادی به چه قیمت؟ به قیمت توهین به ارزش‌ها و فرهنگ یک ملت؟
در این سریال جدا از توهین به مردم کرمان، آسیب اجتماعی عادی‌سازی شد.»
کمساری هم اضافه کرد:« تقاضا دارم از مسئولین محترم که برای جبران این مسئله حداقل عذرخواهی کنند و یک برنامه در همین سطح در رسانه ملی با توجه ویژه به فرهنگ کرمان ساخته شود.»
سریال نون خ در سری جدیدش چند سکانس از سفر شخصیت‌های اصلی قصه به مرکز کشور را نشان می‌دهد که دل کرمانی‌ها را چرکین کرده.
البته در این سکانس‌ها نامی از کرمان برده نشده و هیچ تابلویی نشان داده نمی‌شود و حتی هیچکس لهجه کرمانی ندارد فقط معلوم است به نواحی مرکزی کشور سفر می‌کنند و درخت انار را نشان می‌دهد که مخاطبان از آن نتیجه گرفتند احتمالا سفر آن‌ها به استان کرمان بوده است.
این چند سکانس این‌ها هستند، کفتربازی، دود و دم ، هوای آلوده ، چای سیاه و تلخ و ضربه‌ی نهایی یعنی مردی که اسباب کارش سیخ و سنگ است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116917
1 نظر
  1. فرناز می گوید

    اصلا اون سکانس دکتر معتاد شهر کرمان نبود . شروع سفر چند صد کیلومتری بود در روز روشن . نیمه های شب به کرمان رسیدند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.