صدور ۶۷ هزار برگ معاینه فنی ناوگان جاده‌ای استان کرمان در سال گذشته

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: طی سال گذشته در مراکز معاینه فنی ناوگان حمل و نقل عمومی باربری و مسافربری حوزه شمال استان کرمان ۶۶ هزار و ۹۰۲ برگ معاینه فنی ناوگان سنگین صادر شده است.

به گزارش کرمان نو، سیدعلی حاج سیدعلیخانی امروز ۱۲ اردیبهشت ماه با اشاره به فعالیت ۶ مرکز معاینه فنی خودروهای برون شهری در سطح استان کرمان اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ۶۶ هزار و ۹۰۲ دستگاه ناوگان سنگین و سبک با پلاک عمومی به مراکز معاینه فنی استان کرمان مراجعه کرده اند که ۵۵ هزارو ۷۴۶ مورد مربوط به ناوگان باربری، ۴۵۲۹ مورد اتوبوس و ۶۵۷۶ مورد مینی بوس بوده است.

وی تعداد مردودی خودروهای مراجعه شده را بیش از ۱۰ هزار مورد عنوان کرد و گفت: ۶۱۹۰ دستگاه خودرو پس از اصلاح عیب و نواقص موفق به اخذ برگ معاینه فنی شده اند که این مهم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن ۴/۱۱ درصد افزایش یافته است.

سیدعلیخانی با اشاره به اینکه ناوگان جاده ای در صورت نداشتن برگ معاینه فنی نمی توانند صورت وضعیت مسافری و بارنامه دریافت کنند، افزود: تردد ایمن و سلامت فنی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای به ویژه ناوگان حمل و نقل مسافربری با حساسیت ویژه‌ای پیگیری می شود و رانندگان نیز به منظور کسب رضایت شهروندان باید در این بخش همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان اینکه در هنگام صدور برگ معاینه فنی نیروی شتاب ترمز، بازدید ظاهری، زیربندی، انحراف محور و … مورد بررسی قرار می گیرد، تصریح کرد: رانندگان حرفه ای با مراجعه به موقع به مراکز معاینه فنی ضمن اینکه از سلامت خودروی خود مطلع می‌شوند می‌توانند کمک موثری به شهرها در راستای کاهش آلودگی هـوا داشته باشند.

وی در پایان از شهروندان خواست تا در صورت داشتن شکایت از ناوگان جاده ای به سامانه ۱۰۰۰۱۴۱ اعلام و یا با شماره ۳۲۶۱۴۷۹۴ -۰۳۴ تماس حاصل نمایند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69826
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.