مدیر منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم:


طرح ارگ تا ارگ با هدف توسعه منطقه، تمدن جدیدی را شکل خواهد داد

کرمان‌نو-مدیر منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم افزود: طرح ارگ تا ارگ الگوی افزایش بهره‌وری و محرک توسعه شهرهای بم و بروات و به گونه‌ای ایجاد یک تمدن جدید در این منطقه را شکل خواهد داد.

به گزارش کرمان‌نو، هادی شهسوارپور شامگاه چهارشنبه در حاشیه جلسه بررسی طرح از ارگ تا ارگ به خبرنگاران گفت: این طرح به طول ۱۴ کیلومتر در مسیر ارگ قدیم به ارگ جدید و با هدف استفاده از ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم تعریف شده است.

او بیان‌کرد: با توجه به رسالت منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید که در فعالیت‌های اجتماعی برعهده دارد، توسعه اقتصادی دو شهر بم و بروات نیز در این طرح در نظر گرفته شده است.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم اظهارداشت: در این مسیر تمدن جدیدی شکل خواهد گرفت و از تمام ظرفیت‌های گردشگری، فرهنگی و همچنین ساخت مسکن جدید در آن استفاده خواهد شد.
به گفته او این مسیر می تواند به نوعی باعث زنده کردن بخشی از مناطق دو شهر بم و بروات باشد که تاکنون هیچ اتفاقی جهت توسعه آن رخ نداده نیز باشد .
شهسوار پور تاکید‌کرد:با اتصال ارگ قدیم بم به عنوان یک نماد تمدن باستان در این منطقه به ارگ جدید که هدیه ای به نسل آینده است می توان رونقی برای آینده شرق استان کرمان ایجاد کند .
او ادامه‌داد:در این مسیر برای ظرفیت گردشگری بخشی از باغ‌های دو شهر بم و بروات، قنوات ثبت شده جهانی اکبرآباد و قاسم آباد بروات و همچنین فرودگاه به عنوان حلقه ارتباطی سایر دنیا با این منطقه در نظر گرفته شده است .
او می گوید این مسیر ضمن وجود ارگ قدیم به عنوان بزرگترین بنای خشتی جهان همچنین دروازه‌ای برای کویر جهت استفاده از این ظرفیت گردشگری نیز خواهد بود.
شهسوارپور خاطرنشان‌کرد: کلیات طرح مورد تایید و توافق مسیولین قرار گرفته است و برآورد مالی و مدت زمان آن بررسی خواهد شد تا یک تمدن جدید دیگری در این منطقه شکل بگیرد.
او گفت:مطمینا باید بخش خصوصی برای اجرای این طرح ورود کند زیرا اعتبارات دولتی جوابگوی اجرای این طرح نیست قطعاً از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید در اجرای این طرح استفاده خواهد شد .

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=98974
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.