طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی همه افراد و اقشار را پوشش می دهد

کرمان‌نو-سرپرست تامین اجتماعی بم گفت: براساس این طرح، هر ایرانی فاقد پوشش بیمه اجتماعی، می‌تواند با انعقاد قرارداد بیمه و آغاز بیمه‌ پردازی، از خدمات و حمایت‌های متنوع بیمه‌ای تامین اجتماعی مانند بازنشستگی، ازکارافتادگی و پرداخت مستمری به بازماندگان واجد شرایط بهره‌مند شود.

به گزارش کرمان‌نو، منصور زیدآبادی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: ثبت‌نام و بیمه‌پردازی در این طرح، بسیار ساده و بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب این سازمان است و علاقمندان می‌ توانند همه مراحل انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه را به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir  انجام دهند.

او اظهارداشت: بیمه زنان خانه دار نیز یکی از طرح‌های زیرمجموعه طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی است که بر اساس آن، زنان خانه دار و دختران مجرد بالای ۱۵ تا ۵۰ سال سن می توانند با انعقاد قرارداد و شروع بیمه پردازی از آن بهره مند شوند.

زیدآبادی، با اشاره به مزیت‌ بیمه فراگیر خانواده ایرانی، گفت: سه نرخ ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد برای برخورداری از بیمه زنان خانه‌دار و دانشجویان در نظر گرفته شده است.

سرپرست تامین اجتماعی بم ادامه‌داد:بیمه تامین‌اجتماعی دانشجویان یکی دیگر از طرح‌های زیرمجموعه این نوع بیمه است و این امکان را فراهم می‌آورد که ایام تحصیلات دانشگاهی، به عنوان سوابق موثر در بازنشستگی بیمه‌شدگان دانشجو لحاظ شود.

او می گوید همچنین صاحبان حرفه و مشاغل آزاد و افرادی که از هیچ نوع پوشش بیمه ای برخوردار نیستند، می توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی و انعقاد قرارداد، از مزایای این نوع بیمه شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی و پرداخت مستمری به بازماندگان واجد شرایط برخوردار شوند.

زیدآبادی تاکید کرد:طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی که به تازگی از سوی سازمان تامین‌ اجتماعی ارائه شده، طرحی برای پوشش بیمه اجتماعی همه ایرانیان است.

او خاطرنشان‌کرد: اگر بیمه شده ای در کارگاهی که فعالیت می کند یا پرستاران دچار آسیب روحی روانی شوند،می توانند با ارائه درخواست و نظر کمیسیون پزشکی مبنی بر ۶۶ درصد کارافتادگی،کارافتاده اعلام شود و حقوق ازکارافتادگی دریافت نماید.

 

دیگر چه خبر؟

IMG 20221213 100337

پوشش بیمه در شرق استان کرمان ۳۸ درصد است

سرپرست بیمه تامین اجتماعی بم افزود: درصد پوشش بیمه در شرق استان حدود ۳۸ الی ۴۰ درصد است که یا به دلیل نبود اطلاع از خدمات بیمه یا نداشتن تمکن مالی افراد به سمت بیمه نمی روند.

به گفته او بیمه شدگان اجباری بیشترین قشر در شرق استان کرمان را تشکیل می دهند که از خدمات سازمان تامین اجتماعی استفاده می کنند .

زیدآبادی عنوان‌داشت: مستمری بگیران در شرق استان کرمان ۷ هزار نفر هستند و تامین اجتماعی بم ماهانه ۶۰ میلیارد تومان حقوق پرداخت می کند اما وصولی حق بیمه تامین اجتماعی بم زیر مبلغ پرداختی است .

سرپرست تامین اجتماعی بم تصریح کرد: در شرق استان کرمان هفت هزار کارگاه فعال داریم که پنج هزار کارگاه ماهانه کار انجام می دهند و ۲ هزار کارگاه همیشه بدهکار هستند .

به گفته او ۲ هزار کارگران ساختمانی در شرق استان کرمان از بیمه کارگران ساختمانی استفاده می‌کنند.

سرپرست تامین اجتماعی بم در پایان گفت: این سازمان ۹۵ درصد خدمات خود را به صورت غیرحضوری ارائه می‌دهد و بیمه شدگان با نصب اپلیکیشن« تامین من» می توانند تمام خدمات را به صورت غیرحضوری دریافت نمایند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=99369
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.