طرح ملی نذر آب در مناطق محروم رودبار جنوب آغاز شد

همزمان با هفته دولت طرح ملی نذر آب ۲ در مناطق محروم شهرستان رودبار جنوب با هدف کمک به تامین آب شرب سالم، ارائه خدمات حمایتی، معیشتی، بهداشتی و درمانی با حضور معاون امور عمرانی استاندار کرمان آغاز شد.

به گزارش دریافتی ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان شامگاه یکشنبه در حاشیه این مراسم با بیان اینکه آب طرح نذر آب دومین سال است که در استان کرمان اجرایی می شود، عنوان کرد: چهار استان هرمزگان، کرمان و سیستان و خراسان جنوبی بیشترین تنش آبی را دارند و هدف این طرح تامین آب برای مناطق محروم این استانهاست.
سید مصطفی آیت اللهی موسوی بیان داشت: بر این اساس، تامین آب در مناطق محروم رودبار جنوب، جازموریان و زهکلوت به صورت تانکرهای ثابت و سیار انجام می شود.
وی با بیان اینکه در این طرح همچنین بسته های فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی هم دیده شده که میان خانوارها توزیع می شود افزود: تیم های  پزشکی نیز در محل حضور می یابند و خدمات بهداشتی و درمانی و جراحی سرپایی را خواهند داشت و در صورت لزوم اعزام بیمار به کرمان و حتی تهران جهت تکمیل درمان انجام خواهد گرفت.
معاون عمرانی استاندار کرمان خاطرنشان کرد: در مجموع چهار میلیارد تومان خدمات در قالب طرح نذر آب ۲ ارائه خواهد شد.
آیت اللهی موسوی همچنین به ارسال بسته های شامل لوازم زیستی برای خانوارهای سیل زده در جنوب استان اشاره داشت و گفت: براساس فهرستی که فرمانداری اعلام و استانداری کرمان تایید کرده است، ۳۲۳ خانوار دچار سیل زدگی شده بودند که بسته های زیستی در اختیارشان قرار خواهد گرفت.
وی ابراز داشت: یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در این زمینه تامین اعتبار شده است که شامل یخچال، اجاق گاز، یک تخته فرش و دو تخته پتو برای هر خانوار است.
براساس این گزارش مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در حاشیه این مراسم گفت: در قالب اجرای این طرح ۴۰ تانکر آب خریداری شده که به مناطق محروم رودبار جنوب اهدا می شود و آبرسانی نیز به صورت سیار صورت خواهد گرفت ضمن آنکه ۳۰ نفر پزشک‌ هم با توجه به نیاز اعلام شده به منطقه رودبار جنوب فرستاده خواهد شد.

شهرستان کم برخوردار رودبار جنوبی در ۳۳۰کیلومتری جنوب شرق کرمان قرار دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=32937
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.