در انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر کرمان چه گذشت؟

انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر کرمان برای سال سوم با حضور شهردار و نماینده فرمانداری برگزار و اعضای هیئت رئیسه مشخص شدند. انتخاباتی که با حواشی همراه بود، و اعتراض برخی اعضا را هم به دنبال داشت.

عصر روز یکشنبه سوم شهریور ماه نشست شورای اسلامی شهر کرمان برگزار و انتخابات سال سوم هیئت رئیسه شورا انجام شد . انتخاباتی که به گفته برخی اعضا بیشتر جنبه‌ی تشریفاتی داشته و اعتراض آنها را به دنبال داشت.

فرشاد همچنان بر کرسی ریاست

در ابتدای انتخابات، رای گیری برای ریاست شورا با فقط یک نامزد انجام شد و فرشاد ریاست فعلی به عنوان تنها نامزد ریاست با شش رای موافق، یک رای مخالف و سه رای ممتنع برای یکسال آینده بر کرسی ریاست ماندگار شد.

رای گیری بعدی مربوط به نایب رئیس شورا بود، که رای گیری این سمت هم با تنها یک نامزد انجام شد و نایب رئیس فعلی شورا، ارجمند با شش رای موافق و چهار رای ممتنع به عنوان نایب رئیس انتخاب شد.

نوبت به انتخاب منشی اول شورا رسید و باز هم تنها نامزد این سمت، منشی فعلی شورا خدادی بود که با شش رای موافق‌ یک رای مخالف و سه رای ممتنع  به عنوان منشی انتخاب شد.

و در پایان انتخابات هم رای گیری خزانه دار شورا انجام شد. تنها کاندید این سمت و خزانه دار فعلی شورا میرحسینی هم با شش رای موافق، یک رای مخالف و سه رای ممتنع به عنوان خزانه دار انتخاب شد.

از نکات قابل توجه این انتخابات حضور حداقلی اعضا و به نوعی تشریفاتی شدن انتخابات بود که اعتراض برخی اعضا را هم به دنبال داشت.
در هر صورت انتخابات هیئت رئیسه سال سوم شورای شهر کرمان برگزار شد و اعضای هیئت رئیسه برای یک سال آینده انتخاب شدند.

چناریان دیگر عضو شورا نیز در این جلسه غیبت داشت.

در ادامه‌ی جلسه طبق روال قبل کمیسیون های مختلف مصوبات خود را جهت برسی و تصویب نهایی قرائت کردند.

اما حاشیه های این نشست

بعد از رای گیری، دو تن از اعضای شورای شهر نطق قبل از دستور داشتند. «زهرا لری» یکی از این دو نفر بود. لری انتقادات خود را نصیب رییس شورای شهر کرمان کرد و گفت:«حداقل انتظار اعضا از رای گیری برای انتخابات هیات رییسه، سخنرانی و نظر خواهی قبل از انتخابات بود که برگزار نشد.» لری همچین ادامه داد: «تمامی اعضا دوست داشتند جناب فرشاد با تمام آرا به عنوان رییس شورای شهر کرمان انتخاب شود، نه فقط نماینده بخشی از مردم باشد.» به گفته وی باید قبل از رای گیری نظرخواهی در این خصوص صورت می گرفت تا این گونه نباشد که برای تمامی پست ها فقط یک نامزد وجود داشته باشد.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=32932
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.