طوفان شن در شرق کرمان ،شهرستان‌های فهرج و نرماشیر را تعطیل کرد

کرمان نو- طوفان شدید شن و افزایش گرد و غبار ناشی از بادهای۱۲۰ روزه سیستان صبح روز شنبه شرق استان کرمان را در برگرفت و شدت طوفان شهرستان‌های فهرج و نرماشیر را تعطیل کرد.

سرپرست فرمانداری فهرج روز شنبه در گفتگوی تلفنی به خبرنگار کرمان نو گفت: به علت طوفان شدید شن و افزایش گرد و غبار ، کلیه ادارات و مدارس در شهرستان فهرج امروز( شنبه) تعطیل شدند.

حسین سعیدنیا بیان کرد:طوفان شن از صبح امروز شروع شده و افزایش گرد وغبار و طوفان باعث کاهش شعاع دید در محور‌های مواصلاتی این شهرستان شده است.

او افزود: در حال حاضر محور فهرج _ زاهدان به علت وزش طوفان شدید شن و کاهش شعاع دید مسدود شده است.

سرپرست فرمانداری فهرج ادامه داد: محدودیت کاری برای بخش خصوصی، بانک ها، صداوسیما و مراکزی که از قبل وقت رسیدگی به امور شهروندان داده اند نظیر مراجع قضایی و دستگاه های خدماتی بر عهده بالاترین مقام مربوطه است.

رییس ستاد بحران شهرستان فهرج تاکیدکرد: این طوفان ناشی از بادهای ۱۲۰ روزه سیستان بوده و بیش از سه برابر حد مجاز است .

او خاطرنشان کرد: شهرستان فهرج در حاشیه کویر لوت در معرض طوفان‌های شدید شن و ریزگرد‌ها قراردارد و هرازچندگاهی گرد وغبار تنفس ساکنان این منطقه را با مشکل روبرو می‌کند.

برای تعطیلی مدارس هنوز تصمیم گیری نشده است

به گزارش کرمان‌نو فرماندار ریگان نیز از وقوع طوفان شن در این شهرستان خبر داد و گفت:وزش طوفان شن و گرد و خاک باعث شده تا شعاع دید کاهش پیدا کند اما هنوز هیچ کدام از محورهای ارتباطی مسدود نشده اند .

مراد آبیار بیان کرد: برای تعطیلی مدارس هنوز تصمیم گیری نشده است و این موضوع با مشورت مدیر آموزش و پرورش و همچنین بررسی وضعیت آزمون های دانش آموزان صورت می گیرد.

به گفته او بادهای ۱۲۰ روزه سیستان ابتدا شهرستان فهرج را درگیر می‌کند سپس ریگان را در برمی‌گیرد

طوفان شن نرماشیر را هم تعطیل کرد 

فرماندار نرماشیر نیز در این باره به خبرنگار کرمان‌نو گفت:با توجه به نظر کارشناس محیط زیست و مرکز بهداشت ادارات و مدارس این شهرستان نیز تعطیل شد.

حمید طبسی نژاد بیان کرد: این تعطیلی شامل ادارات امنیتی، نظامی و خدمات رسان نمی شود.

به گفته او با وجود طوفان شن تاکنون هیچ کدام از محورهای ارتباطی مسدود نشده است و قطعی برق نیز نداشته ایم.

 

در حال حاضر شاخص کیفی هوای شهرستان فهرج ، ریگان و نرماشیر ۵۰۰ و در حالت خطرناک قرار دارد در این وضعیت افراد باید از فعالیت های خارج از منزل خودداری نمایند .

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=88591
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.