معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خبر داد:


عرضه شیرخشک در جنوب کرمان با کد ملی

کبود شیرخشک همچنان در استان کرمان وجود دارد به‌طوری که به گفته‌ی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، عرضه شیرخشک عادی در داروخانه‌های جنوب کرمان با ثبت کد ملی و تاریخ تولد نوزاد انجام می‌شود.

به گزارش کرمان‌نو، کمبود شیرخشک مدتی است که درگیری بسیاری از خانواده‌های دارای نوزاد است. در شهریور مشکلات کمبود شیرخشک در کرمان به اوج خود رسید و والدین با مشکل کمبود شیرخشک روبرو بودند.
اگرچه این کمبود شیرخشک از قبل‌تر هم وجود داشت و در همان بازه‌ی زمانی قرار بود حل شود اما همچنان این مشکل وجود دارد به‌طوری که در جنوب کرمان از امروز ۲۰ مهر توزیع شیرخشک با کد ملی و تاریخ تولد فرزند انجام می‌شود.
خارایی، نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها در تاریخ یکشنبه ۹ مهر درباره‌ی این مشکل گفت:« شیر خشک در کشور فراوان است اما متاسفانه مدیریت لازم وجود ندارد. برخی از مردم جنوب کرمان برای تهیه شیر خشک نوزادان خود به بندرعباس و جیرفت می‌روند و مسئولان هر چه سریع‌تر به این وضعیت رسیدگی کنند.»
این کمبود شیرخشک تا جایی ادامه‌دار شد که به گفته‌ی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، از ۲۰ مهرماه عرضه شیرخشک عادی در داروخانه‌های جنوب کرمان با ثبت کد ملی و تاریخ تولد نوزاد انجام می‌شود.
ابراهیم محمدی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در گفتگو با ایسنا با اشاره به نحوه تهیه و توزیع شیرخشک معمولی از ۲۰ مهرماه اظهار کرد:«عرضه شیرخشک عادی در داروخانه‌ها با ثبت کد ملی و تاریخ تولد نوزاد انجام می‌شود و محدودیتی در تعداد شیرخشک نداریم اما رصد می‌شود که بر اساس نیاز در ماه دریافت شود و همه شیرخشک‌ها در سامانه سازمان غذا و دارو ثبت می‌شوند. بنابراین خانواده‌ها در مراجعه به داروخانه‌ها کپی شناسنامه نوزاد را به همراه داشته باشند.»
او با بیان اینکه در راستای نظارت بیشتر بر توزیع شیرخشک و جلوگیری از قاچاق این فرآورده به کشورهای همسایه تاریخ تولد در سامانه ثبت می‌شود، افزود:« برخی مواقع توزیع شیرخشک ممکن است با توجه به گروه‌بندی‌ها صورت گیرد که باعث می‌شود مثلاً در یک بازه زمانی یک گروه از شیرخشک کم باشد که از دید عموم به نظر کمبود شیرخشک محسوب می‌شود اما در واقع توزیع وجود دارد ولی ممکن است که فقط یک گروه توزیع نشده باشد.»
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت:« با توجه به کمبود شیرخشک در کشور به تبع آن در حوزه جنوب کرمان هم کمبودهایی وجود دارد.»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109881
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.