فرصت برای ثبت نام کارت هوشمند ملی تمدید شد

حسین زین‌الصالحین در رابطه با آخرین وضعیت صدور کارت هوشمند ملی گفت: بالغ بر 2 میلیون و 300 هزار نفر واجد شرایط کارت هوشمند ملی داریم که تاکنون با برنامه یزی های خوب ثبت احوال بخش عظیمی از کارت های هوشمند مردم صادر شده و مابقی نیز ثبت نام کرده اند.

وی بیان کرد: قریب به 300 هزار کارت دیگر باقی مانده است که تا پایان خردادماه جاری مردم استان ثبت نام خواهند کرد.

او افزود: همه کارت های ملی قدیمی از چرخه سیستمی خارج شده و از روز گذشته دستگاه ها نمی توانند با کارت ملی قدیمی خدمات بدهند زیرا  کار در ثبت احوال براساس نرم افزار جدید و آن با کارت ملی هوشمند است.

مدیرکل ثبت احوال عنوان کرد: افرادی که ثبت نام کرده اما هنوز کارت ملی هوشمند به دستشان نرسیده، می توانند با فیش ثبت نام کارت هوشمند و شناسنامه خدمات بگیرند زیرا کارت ملی قدیمی از اعتبار ساقط شده و قابل ارائه برای احراز هویت نیست.

وی می گوید: اگر کسی رسید ثبت نام را گم کرده می تواند به باجه ثبت نامی برود و دوباره رسید را دریافت کند مردم می توانند به دفاتر پیشخوان دارای مجوز از ثبت احوال و ادارات پست مراجعه و در کمترین زمان ممکن نسبت به ثبت نام کارت ملی هشمند اقدام کنند.

زین‌الصالحین ادامه داد: سن امید به زندگی مردم کرمان در مردان 70.8 سال و در کشور 71.7 و در زنان استان 73.2 سال و در زنان کشور 74.4 سال است که نشان می دهد استان کرمان در امید به زندگی از میانگین کشور پایین تر است.

وی افزود: ایران در حال توسعه است و از سال 85 پنجره جمعیتی ایجاد شده که موقعیت طلایی برای برنامه ریزی، ایجاد زیرساخت های مناسب و برای بهبود وضعیت هر کشور است و این پنجره چهار دهه فرصت است تا در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و … برنامه ریزی کرده، فرصت های بالقوه را به فعلیت رسانده، تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند تا کشور همچنان جوان بماند.

او تصریح کرد: پنجره جمعیتی از بدو تولد( 0 تا 14 سال) در استان 27.1 درصد و کشور 24 درصد، جمعیت فعال(15 تا 64 سال) در استان 67.8 درصد و کشور 69.9 درصد، کهنسال (بالای 65 سال) در استان 5.1 درصد و کشور 6.1 درصد است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=28310
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.