فرماندار کرمان: تنها ۶۵ درصد مردم دستورالعمل بهداشتی را رعایت می‌کنند

فرماندار کرمان با اشاره به اینکه براساس آمار تنها ۶۵ مردم این شهرستان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، گفت: هر گونه کم کاری و اهمال کاری مسئولان و اعضای ستاد مورد پیگیری قانونی و قضایی قرار خواهد گرفت.

به گزارش کرمان نو، علی بابایی شامگاه سه شنبه در ستاد مقابله با کرونای شهرستان با اشاره به رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی توسط برخی شهروندان اظهار داشت:  در شرایطی که گام پنجم طرح محله محور شهید سلیمانی درحال اجراست این عدد زیبنده شهرستان کرمان نیست.

وی ادامه داد: با همت مسئولان و همکاری شهروندان به اهداف مد نظر در طرح شهید سلیمانی رسیدیم، متأسفانه عادی انگاری شرایط توسط مردم در روزهای پایانی سال و بعضاً مسافرت های غیرضروری در ایام تعطیلات عید و ورود ویروس کرونای جهش یافته نوع انگلیسی مجدداً وضعیت استان و شهرستان را قرمز کرد .

بابایی تصریح کرد: ما هنوز به نقطه مطلوب در رعایت پروتکل‌های بهداشتی نرسیده ایم، اجرای طرح واکسیناسیون وایجاد جو روانی در این خصوص یکی از دلایل ساده انگاری مردم در رعایت مسائل بهداشتی است، هنوز در ابتدای راهیم و روزهای سختی پیش رو داریم.

فرماندار کرمان با ابراز نگرانی از شیوع ویروس کرونای جهش یافته هندی و عدم وجود اطلاعات پزشکی درباره این ویروس، تنها راه مقابله و مصون بودن جامعه در برابر شیوع این ویروس را همت و جدیت مردم در رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی دانست و ابراز داشت: برغم کنترل مرزها، فرودگاه ها و مسافرت هامتأسفانه ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی وارد کشور شد، ما به عنوان مسئول باید وظایف خودمان را انجام دهیم .

رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان کرمان اظهارداشت: براساس مصوبه ستاد ملی و استانی کرونا، برنامه های لیالی قدر در بازه زمانی ۲ ساعته، درمحیط باز با رعایت  پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده، رعایت فاصله اجتماعی و پذیرایی محدود در بسته بندی بهداشتی برگزار می شود و تردد در ساعات شبانه شب های قدرنیز بلامانع است.

بابایی کنترل شرایط فعلی و کاهش و قطع زنجیره شیوع کرونا را در گرو همکاری تمام اقشار مردم به ویژه اصناف دانست و تصریح کرد : برغم آگاهی مسئولان از مشکلات شهروندان و اصناف، باید در هفته های آتینده با کنترل و نظارت دقیق شرایط را مدیریت و به حالت عادی برگردانیم، اتاق اصناف در این خصوص راهکار بدهد.

وی تقسیم شهر کرمان به چهار منطقه و حضور تیم های نظارتی در مناطق چهارگانه را یکی از طرح های موفق ستاد عنوان نمود و با تأکید به استفاده از همه ظرفیت ها و تمامی ابزارهای قانونی توسط تیم های نظارتی افزود : مسئولان و تیم های نظارتی باید از همه ظرفیت های قانونی در رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم و اصناف و جلوگیری از حضور شهروندان در پارک ها، آرامستان و همچنین جلوگیری از ایجاد تجمع تحت هرعنوانی استفاده کنند .

رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان کرمان خواستار اقدامات عملیاتی توسط مسئولان و اعضاء ستاد شد و حضور و تجمع مردم در پارک مادر، جنگل قائم و آرامستان مسجد صاحب الزمان(ع) را بسیار خطرناک و مغایر با پروتکل های بهداشتی عنوان نمود و خاطر نشان کرد:  قطعاً با نصب چند بنر جهت تذکر و درخواست از شهروندان مبنی بر عدم حضور در این اماکن وجود چنین شرایطی نیز طبیعی است.

وی ادامه داد: مسئولان مربوطه باید با اقدامات جدی تر و استفاده از شیوه های مختلف شهروندان را توجیه و مجاب به همکاری در رعایت پروتکل های بهداشتی کنند ما خودمان در همین شهر و در بین همین شهروندان زندگی می کنیم، خستگی مردم از شرایطی که کرونا ایجاد کرده را درک می کنیم اما جان و سلامت مردم عزیز در اولویت است و باید بدانند هر اقدامی فقط در راستای سلامتی شان است و با وجود پیچیدگی این ویروس منحوس رعایت دستورالعمل های بهداشتی بهترین شیوه در مبارزه با آن است .

فرماندار کرمان با بیان اینکه پلیس راهور در یک شب تا  یکهزار و ۵۰۰ مورد اِعمال قانون در ترددهای شبانه داشته، آن را نمونه ای از بی توجهی برخی از شهروندان که سلامت جامعه را به خطر می اندازد ذکر کرد و خواستار برخورد مسئولان دستگاه های اجرایی عضو ستاد با متخلفین و ارائه گزارش عملکرد هفتگی به فرمانداری شد.

بابایی نظارت بیشتر شهرداری بر بوستان‌ها و آرامستان، و شرکت نفت بر جایگاه های مواد سوختی و نیز ورود کمیسیون های نظارتی اصناف و هیات های ورزشی در نظارت بر مجموعه های تخصصی خودشان را خواستار شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69522
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.