فعالیت ۱۷ اورژانس‌اجتماعی در استان

 به گزارش ایسنا “عباس بلندی” روز سه شنبه در شورای ساماندهی سالمندان و ستاد ساماندهی متکدیان شهر رفسنجان گفته  بهزیستی بزرگترین سازمان حمایت خدماتی-اجتماعی است که به صورت دولتی کار می کند.

وی بیان کرد: « مسائل اجتماعی قابل پیش‌بینی هستند و آینده‌پژوهی در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است. پرداختن به حوزه فرهنگی و اجتماعی پیش نیاز رفع مشکلات و مسائل اقتصادی‌ست مطالبات مردم بیشتر به بخش‌های عمرانی ‌و ساخت و ساز سوق پیدا کرده و از مطالبات اجتماعی دور شده‌اند، اما مسائل اجتماعی باید توسط دولت تسهیل و به کمک مردم اجرا شوند.»

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان با بیان اینکه طرح جمع آوری  متکدیان در رفسنجان حرکتی جهادی است و ما آمادگی هرنوع کمک در این راستا داریم، تصریح کرد: «کودکان خیابانی و متکدیان مسئله سختی نیست و فقط باید مطالبه‌گر باشیم و با تسهیل‌گری دولت و کمک بخش خصوصی ورود کنیم.»

بلندی با بیان اینکه پیش از این در استان کرمان ۱۰ اورژانس اجتماعی داشتیم، گفت: «در سال جاری هفت اورژانس اجتماعی به این تعداد اضافه شده است.رسیدگی به مسائل اجتماعی عزم بزرگی می‌خواهد و ادارات باید از حرکت روزمرگی خارج شوند‌. به گفته وی کرمان سومین استان کشور است که بیشترین تعداد کودکان را در مراکز شبانه‌روزی دارد.»

بلندی خاطرنشان کرد که مسائل اجتماعی آنقدر پیچیده شده که حل آن بدون برنامه ریزی و همفکری امکان پذیر نیست.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13021
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.