فعال شدن گشت امر به معروف در کرمان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: گشت قضایی – اجرایی انتظامی امر به معروف و نهی از منکر در کرمان اجرایی شده است.

دادخداسالاری دادستان عمومی وانقلاب کرمان گفت: اکیپ‌های پیش بینی شده ای برای گشت قضایی – اجرایی انتظامیامر به معروف و نهی از منکر به سرپرستی قضات دادسرای مرکز استان و با حضور نمایندگانی از پلیس امنیت اخلاقی، سپاه ثارالله، پلیس اماکن و نمایندگان ستاد اجرایی امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است.

او افزود: این اکیپ‌ها بازدید‌هایی از اصناف و واحد‌های تولیدی در سطح جامعه خواهند داشت و با هرگونه مظاهر فساد، علائم گروه‌های ضد دینی و البسه منافی عفت برخورد خواهند کرد.

سالاری با اشاره به آغاز اجرای این طرح در ایام محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر، اظهارداشت: در راستای سیاست‌های قوه قضاییه بر حفظ حقوق عامه و مطالبات مردمی و با توجه به آرمان نهضت امام حسین (ع) مبنی بر احیای امر به معروف و نهی از منکر، گشت‌های قضایی – اجرایی، انتظامی امر به معروف و نهی ازمنکر در کرمان اجرایی شده است.

او تاکید کرد: با تشکیل و فعال شدن گشت قضایی – اجرایی امر به معروف و نهی ازمنکر در کرمان تلاش می‌شود که زمینه اجتماعی لازم برای اجرای این دو فریضه به عنوان یکی از اصول دین مترقی اسلام فراهم شود.

دادستان کرمان تصریح کرد: بخشی از اجرای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر مربوط به بخش‌های حاکمیتی است که متاسفانه در تمام سطوح مغفول واقع شده و با توجه به مطالبه عمومی برای سالم سازی فضای اجتماع و با عنایت به اینکه بخش زیادی از این کار باید در کف جامعه و با اعمال نظارت‌های دقیق و برخورد‌های قانونی دنبال شود، این کار در مرکز استان کرمان اجرایی شده و امید می‌رود که با اجرای دقیق آن، در سایر نقاط کشور نیز به عنوان یک راهکار اجرایی شود.

برخورد قانونی با عرضه کنندگان کالا‌های غیرمتعارف

سالاری گفت: در بازدید‌های گشت قضایی – اجرایی امر به معروف و نهی از منکر در کرمان علاوه بر بررسی کالا‌های در معرض فروش از حیث مطابقت آن‌ها با فرهنگ دینی و ملی کشور، با عرضه کنندگان کالا‌های غیرمتعارف و مصادیق ترویج فرهنگ غربی و فروشندگان بدپوشش نیز برخورد قانونی لازم انجام می‌شود.

دادستان کرمان در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه بخش زیادی از کالا‌های در معرض فروش در استان از سایر استان‌ها و تولیدکنندگان کشور وارد این استان می‌شوند، آیا اجرای این طرح موفق خواهد بود، افزود: در صدد هستیم که محیط را برای عرضه این محصولات ناامن کرده و جنبه بازدارنده‌ای برای عرضه کالا‌های منافی فرهنگ دینی و ملی کشور در این استان ایجاد شود و در نهایت واحد‌های تولیدی در سطح کشور مجبور به طراحی، تولید و عرضه کالا‌های متناسب با فرهنگ این سرزمین اسلامی کرده و به مطالبات عمومی در این زمینه پاسخ مناسبی ارائه کنند.

او با اشاره به این مطلب که عملیاتی شدن گشت قضایی – اجرایی، انتظامی امر به معروف و نهی ازمنکر در کرمان با دیدگاه مقابله‌ای و به منظور جلوگیری از استمرار فروش کالا‌های نامتناسب با فرهنگ دینی و ملی کشور و با دید پیشگیرانه به منظور جلوگیری از تداوم روند کنونی انجام شده است، تصریح کرد: این طرح در ابتدا از مراکز بزرگ و عرضه کنندگان برند‌های مطرح آغاز و سپس در تمامی واحد‌های صنفی دنبال می‌شود.

سالاری بیان کرد: در راستای اجرای این طرح هیچ یک از گروه‌هایی که تصور می‌کنند به لحاظ قدرت، ثروت و نفوذ اجتماعی به نوعی از برخورد‌های قضایی مصونیت دارند، در مصونیت نخواهند بود.

دادستان کرمان تاکید کرد: کار اطلاعاتی و شناسایی این واحد‌ها از سوی نهاد‌های امنیتی از مدت‌ها قبل آغاز شده و در این زمینه برخورد با سرشبکه‌ها در دستور کار ویژه قرار دارد.

دادستان کرمان افزود: در تداوم اجرای این طرح، فروشگاه‌های اینترنتی نیز توسط اکیپ‌های تخصصی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=54616
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.