ماجرای ازدواج دختر ۱۲ ساله کرمانی چه بود؟| معاونت اجتماعی دادگستری کرمان توضیح داد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در خصوص ماجرای ازدواج دختر ۱۲ ساله کرمانی توضیحاتی را ارائه کرد.

سید مهدی قویدل گفت: با ورود معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان و دستور مستقیم رئیس دادگاه عمومی فهرج موضوع اختلاف خانوادگی ناشی از مداخلات غیرمعقول و غیر قانونی بستگان دختر ۱۲ ساله برای ازدواج با فردی که علاقه‌ای به وی ندارد، در دستور کار فوری دادگاه عموی فهرج قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، قویدل در تشریح این خبر افزود: در این رابطه با احضار طرفین و صدور دستورات قضائی لازم برای مداخله فوری مشاورین و مددکاران معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و اداره بهزیستی راهکارهای لازم برای حل موضوع و جلوگیری از تنش‌های بعدی و ورود آسیب به این خانواده اتخاذ شد.

وی با اشاره به طرح شایعات بی اساس درباره ازدواج اجباری دختر ۱۲ ساله کرمانی، اظهار کرد: بر اساس سنت‌های خانوادگی، برخی اختلافات و مداخلات نا به جایی برای ازدواج یک دختر انجام شده بود که با پیگیری قضائی این موضوع رفع شده است.

قویدل ضمن تشکر از هوشیاری و دقت کاربران فضای مجازی از رسانه‌های استان به ویژه کاربران شبکه‌های مجازی مبتنی بر تلفن همراه خواست با رعایت اخلاق و انصاف، ضمن اطلاع رسانی موارد صحیح و قانونی، از دامن زدن به شایعات بی اساس و خدشه وارد کردن به امنیت روانی جامعه خودداری کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=51514
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.