دختر 10 ساله سیرجانی هنوز ازدواج نکرده است

در جریان پیگیری های کرمان نو در مورد ازدواج دختربچه 10 ساله ، روز گذشته در جریان خبر جدیدی قرار گرفتیم که حکایت ازگرفتن حکم رشد و ازدواج دختر 10 ساله سیرجانی داشت، اما امروز دادستانی سیرجان حرف دیگری میزند.

«محسن نیک ورز» به کرمان نو می گوید: حکم رشد این دختر بچه در اردیبهشت ماه سال جاری( یعنی قبل از رسانه ای شدن موضوع و همچنین توییت روزنامه نگار روزنامه ایران) بنا به درخواست متقاضی یعنی همین دخترجوان به طرفیت مادر، صادر شد، مساله مهم این است که حکم رشد مربوط به امور مالی بوده و ازدواج این مورد خاص نیازمند حکم دادگاه خانواده است.

همچنین نیک ورز به ماده 1041 قانون مدنی، عقد و نکاح اشاره کرد و توضیح داد: عقد و نکاح دختر قبل از رسیدن به سن 13 سال تمام شمسی و پسر‌قبل از رسیدن به سن 15 سال تمام شمسی منوط است به اذن ولی به شرط رعایت‌مصلحت با تشخیص دادگاه صالح.

همچنین بر اساس تبصره ماده 50 قانون حمایت خانواده هرگاه ولی قهری، مادر، سرپرست قانونی یا مسؤول نگهداری و مراقبت و تربیت زوجه در ارتکاب جرم موضوع این ماده تأثیر مستقیم داشته باشند به حبس تعزیری درجه شش (از 6تا 2 سال حبس)محکوم می شوند.

در حال حاضر حکم «رشد» مربوط به امور مالی و دراین مورد خاص به حکم دادگاه خانواده نیاز است.

گفتنی است که مادر این دختر بچه به هفته نامه محلی پاسارگاد اعلام کرده که اگر اجازه قانونی ازدواج دخترش را ندهند، غیرقانونی عمل میکند، داماد پیشنهادی این مادر 23 سال و فقط دو سال از مادر دختر کوچکتر است.

به گزارش این هفته نامه قاضی از این دختر بچه پرسیده است:

وقتی پیش قاضی رفتید چه سوالی از شما پرسید که ببیند به سن رشد رسیدید؟

به من گفت شهربازی را دوست داری یا این آقا را؟ گفتم این آقا.

دیگر چه سوالی پرسید؟

گفت دوستش داری و می‌خواهی واقعاً با او ازدواج کنی؟ گفتم بله‌. واقعا دوستش دارم.

حال این سوال پیش می آید چرا زمانی که حکم رشد در خصوص مسائل مالی بوده است، این سوال ها از دختر بچه پرسیده شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=29735
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.