وزیر آموزش و پرورش:


مدارس ایمن جایگزین مدارس کانکسی در بم می‌شود

کرمان‌نو- وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس ایمن در شهرستان بم به جای مدارس کانکسی احداث می شوند گفت: اعتبار مورد نظر برای احداث مدارس تامین شده که بخشی از این اعتبار توسط وزارتخانه، ۴۰ درصد بقیه توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بخشی نیز توسط خیرین تامین خواهد شد.

به گزارش کرمان‌نو یوسف نوری روز پنحشنبه در جمع خبرنگاران در بم افزود: اعتبار احداث یک مدرسه در بم از هفته آینده ابلاغ می شود.

او اظهارداشت: ۲ مدرسه کانکسی در شهر بم وجود دارد که با احداث مدرسه ایمن دانش آموزان این مدارس کانکسی در این مدرسه مستقر خواهند شد.

IMG 20220811 102639

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بازدید خود از مدارس کانکسی در بم از وجود ۹ مدرسه کانکسی در شهر بم خبر داد و بیان‌ کرد: این مدارس ۲۲ کلاس درس دارند که در هر کلاس ۱۰ دانش آموز حضور دارند و اداره نوسازی مدارس تعهد کرده در اسرع وقت این مدارس را به کلاس های ایمنی تبدیل کند.

نوری همچنین درباره مجتمع فرهنگی آموزشی این شهرستان که سال۸۴ شروع به ساخت شده و با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی همچنان بلاتکلیف مانده است بیان داشت: این مجتمع به بیش از هشت میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با توجه به پیچیدگی کار فعلا چهار میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش درباره خانه معلم این شهرستان که از زلزله سال ۸۲ تخریب شده و هنوز احداث نشده است نیز گفت: به دلیل اینکه مجتمع فرهنگی آموزشی این شهرستان یک مرکز جامع محسوب می شود فعلا برای خانه معلم تصمیمی اتخاذ نمی شود.

نوری همچنین درباره کارخانه تولید شیر که توسط خیران در هنرستان کارودانش دخترانه احداث شده بود اظهار داشت: این کارخانه با ظرفیت تولید روزانه چهار تن در روز در بخش پاستوریزه و هموژنیزه احداث شده و متاسفانه سال‌ها بلااستفاده مانده است.

او گفت: به دلیل اینکه این کارخانه تاکنون به بهره‌برداری نرسیده و دستگاه ها نیز از چرخه تولید خارج شده بودند، راه اندازی و بهره برداری این کارخانه و نگهداری آنها در دستور کار قرار خواهد گرفت‌.

نوری افزود: از دانش آموزان هنرستانی شهرستان بم نیز کمک گرفته می شود تا این مکان به هنرستان تولید کشاورزی تبدیل شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره کمبود فضای آموزشی در این شهرستان نیز تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش موظف است کمبود فضای آموزشی را جبران کند و این کمبود فضا در استان توسط آموزش پرورش استان و نوسازی مدارس بررسی می شود تا در اعتبارات سالانه در نظر گرفته شود.

او همچنین در بازدید از پژوهش‌سرای رازی این شهرستان قول اهدای دستگاه نانو باهدف تکمیل بیشتر فعالیت های این مرکز را داد و همچنین طی تماس با مسئولان اپراتور همراه اول از آنان خواست تا پشتیبانی این مرکز توسط این اپراتور به صورت ویژه انجام شود.

 

به گزارش کرمان‌نو دیدار وزیر آموزش و پرورش با خانواده شهیدان دانش آموز بسیجی جهان آبادیان از جمله برنامه های وی در شهرستان بم طی صبح امروز بود.

قرار است رییس جمهور و دیگر اعضای کابینه نیز در قالب سفر استانی به کرمان عصر امروز وارد دیار کریمان شوند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=95169
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.