وزیر آموزش و پرورش:


گام اول وزارت آموزش و پرورش حذف مدارس کانکسی است

کرمان‌نو-وزیر آموزش و پرورش گام اول در آموزش و پرورش را حذف مدارس کانکسی دانست و گفت: چرا باید مدارس کانکسی اینگونه رشد پیدا کند که اکنون هشت هزار مدرسه کانکسی در سطح کشور وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار کرمان‌نو یوسف نوری روز پنج شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان های شرقی بم، نرماشیر، فهرج و ریگان گفت:در سفر ریاست جمهوری مبلغ یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی آموزش و پرورش استان کرمان درنظر گرفته است.

او افزود: در این سفر مقررشده تا ۳۵۰ مدرسه کانکسی حذف شود و همچنین ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مدارس خیرین گذاشته شد

او اظهارداشت:تعداد زیادی استخر با پیشرفت بیش از ۵۰ درصد که حدود ۱۵ سال بلاتکلیف مانده اند در سطح استان کرمان تکمیل خواهند شد که از این نمونه استخرها در شهرستانهای ریگان و نرماشیر نیز وجود دارد.

به گفته او نارسایی‌های موجود به دلیل توزیع رویه ای بوده و اگر این توزیع رویه‌ای به عدالت توزیعی منتقل میشد مشکلات هم حل می شدند .

آموزش و پرورش به سمت صحیح ریل‌گذاری خواهدشد

وزیر و آموزش و پرورش عنوان‌کرد: بنای ما بر این است تا آموزش و پرورش را به سمت کار صحیح ریل گذاری کنیم و به همین منظور باید دانشگاه فرهنگیان که به مدرسه کوچک تبدیل شده است را به یک دانشگاه جامع تبدیل کنیم .

رتبه بندی فرهنگیان پایان شهریور ماه اجرایی می‌شود

او در بحث رتبه بندی فرهنگیان توضیح‌داد:در بحث رتبه بندی معلمان مدت ۱۰ سال فقط شعار داده شد و اکنون که تصویب شده این موضوع پایان شهریور ماه سال‌جاری اجرایی خواهد شد.

به گفته او در رتبه بندی فرهنگیان تدابیری اندیشیده شده تا معلمان از این قانون به نفع ارتقای نظام تعلیم و تربیت و ارتقای صلاحیت حرفه ای خودشان استفاده کنند .

نوری تصریح‌کرد: اگر توانستیم نظام آموزش و پرورش را آن‌طور که خواسته مقام معظم رهبری است پیش ببریم موفق خواهیم شد وگرنه جامعه با وجود این همه دشمن به جایی نخواهد رسید .

گسترش هنرستان ها در شرق استان کرمان جزو الزامات است

او افزود:گسترش هنرستان‌ها در چهارشهرستان شرقی استان کرمان جزو الزامات قرار دارد و انتظار می رود این شهرستان ها با توجه به زیرساخت‌های موجود مجتمعی با رویکرد هنرستان احداث گردد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره چگونگی حضور دانش آموزان در سال تحصیلی جدید با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت:تعطیلی مدارس بزرگترین اشتباه است زیرا مدارس آخرین مکانی هستند که به دلیل این بیماری باید تعطیل شوند بنابراین در سال تحصیلی جدید مدارس با حفظ و رعایت تمام پروتکل های بهداشتی حضوری خواهند بود .

۱۶۶ پروژه نیمه تمام در استان کرمان وجود دارد

در این جلسه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز گفت:۱۶۶ پروژه آموزشی نیمه تمام در استان کرمان وجود دارد که خیرین به صورت کامل به تعهدات خود عمل کرده اند.

رضا رضایی اظهارداشت: بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور جهت تکمیل پروژه های آموزشی نیمه تمام در استان در نظر گرفته شده است .

او تصریح کرد:تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه و کار دانش در راستای هدایت متوازن به سمت رشته های فنی و حرفه ای جزو الزامات است.

در این نشست همچنین روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان های بم، نرماشیر، فهرج و ریگان نیز به بیان مشکلات مربوط به این حوزه در شهرستان های خود پرداختند .

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=95201
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.