مدارس کپری استان هوشمند شدند

در حالی که مدیرکل ارتباطات خبر از فعال‌سازی اینترنت مدارس کپری استان داده بود، اداره کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش نسبت به این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کردند.

پنج‌شنبه 24مرداد بود که مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان خبر داد: ۲۴ روستای دارای مدرسه کپری در شهرستان های ارزوئیه، قلعه گنج، فاریاب و رودبار جنوب شناسایی شده‌اند که براساس آخرین گزارش، تاکنون ۱۳ مورد از این مدارس کپری به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند که همه سرویس‌های شبکه ملی اطلاعات از جمله اینترنت پرسرعت، دسترسی به کتابخانه های الکترونیکی کشور، شبکه علمی کشور و … را خواهند داشت.

در همان روز وزیر ارتباطات کشور هم در صفحه توییتر خود نوشت«چند روزی است شروع کردیم به پیدا کردن مدارس کپری و اتصال آن‌ها برای هوشمندسازی. امروز 10 مدرسه کپری را در کرمان و سیستان بلوچستان متصل کردیم، 24 مدرسه دیگر هم تا چند روز بعد.»

از این رو به سراغ اداره نوسازی مدارس و اداره آموزش پرورش استان رفتیم تا آماری از تعداد مدارس کپری استان بگیریم که این دو ارگان هر دو نسبت به این موضوع اظهار بی اطلاعی کردند.

Untitled design 3 2

واعظی مدیرکل اداره نوسازی به ما گفت: تعداد مدارس کپری در استان مشخص نیست، کپر به دلیل شرایط اقلیمی و اجتماعی قابل حذف نیست و ممکن است هنوز تعدادی مدرسه باشد که کپری باشند،اما باید بدانید ما در حال حذف مدارس خست و گلی هستیم.

1300روستا مجهز به اینترنت 

با توجه به این که تعداد  مجهز شده به سیستم هوشمند در توییت وزیر اطلاعات و مدیرکل ارتباطات یکی نبودند، به سراغ الهامی مدیرکل ارتباطات و فناوری استان رفتیم.
این مقام مسئول دلیل این تفاوت را ساعت های اولیه راه اندازی سیستم و انتشار خبر دانست و اعلام کرد تا به حال 50درصد از روستاهای به اینترنت و تلفن ثابت مجهز شده اند، به گفته الهامی، 1300 روستا در استان به تلفن ثابت و اینترنت مجهز شده اند که مردم  برای اطلاع بیشتر می توانند به سایت اداره کل مراجعه کنند.

این طور که شیبانی مسئول آمار اداره ارتباطات به «کرمان نو»می گوید: ممکن است بعضی از روستاها هنوز به تلفن ثابت مجهز نشده باشند اما به اینترنت 4G مجهز هستند و می توانند با گوشی و مودم به اینترنت متصل شوند، شبکه اینترنتی های وب  در بسیاری از نقاط استان، راه اندازی شده و فقط یک فاز از این راه اندازی باقی مانده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=32207
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.