پلیس فتا کرمان هشدار داد:


مراقب کلاهبرداری سایبری «فروش ویژه یلدا» باشید

رییس پلیس فتا استان کرمان در خصوص وقوع کلاهبرداری اینترنتی از شهروندان با ترفند «فروش ویژه شب یلدا» و دیگر موارد مرتبط با اینگونه آیین‌های سنتی هشدار داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از پایگاه خبری پلیس کرمان، سرهنگ امین یادگارنژاد با اشاره به اینکه همزمان با در پیش بودن برخی مناسبت های سنتی یکسری مسائل خاص مرتبط با موضوع های مورد علاقه مردم نیز ممکن است شکل بگیرد افزود: با توجه به نزدیک شدن به شب یلدا افراد کلاهبردار با سواستفاده از این موقعیت با درج آگهی‌های فریبنده مانند جشنواره‌های فروش ویژه و تخفیف در شبکه‌های اجتماعی دست به کلاهبرداری از شهروندان می‌زنند.

وی با تاکید بر هوشیاری شهروندان به منظور پیشگیری از افتادن در دام کلاهبرداران اظهار داشت: در حوزه انجام خریدهای اینترنتی هیچگاه نباید قبل از دیدن و اطمینان از اصالت و مدارک کالا، اقدام به پرداخت بیعانه کنیم.

سرهنگ یادگارنژاد با بیان اینکه کاربران برای مشخص شدن صحت هویت فرد آگهی دهنده، باید بررسی‌های لازم را انجام دهند، اظهار داشت: شهروندان باید همواره برای خرید از فروشگاه‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند، اقدام کنند.

رییس پلیس فتا استان کرمان خاطرنشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی و در این ایام با مشاهده تبلیغات و موارد نامتعارف مرتبط با شب یلدا موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81670
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.