مسئولان مرتبط با ساخت تقاطع بم-دهبکری به دادسرا احضار شدند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم در پی عدم اجرای پروژه ساخت تقاطع غیره مسطح بم-دهبکری رییس اداره راهداری، بخشدار و پیمان‌کار پروژه را به دادسرا احضار کرد.

احداث تقاطع غیرهمسطح دهبکری در شهرستان بم از سال ۸۵ آغاز شده و حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی‌ دارد. منطقه گردشگری دهبکری یکی از سه روستای هدف گردشگری استان کرمان است. قرار گرفتن دهبکری در مسیر تردد بم – جیرفت – بندرعباس و جیرفت – کرمان اهمیت خاصی به آن داده و احداث این پل می‌تواند علاوه بر تسهیل در رفت و آمد وسایل نقلیه، موجب کاهش تصادفات در سه راهی دهبکری به بم و کرمان شود.

آن طور که دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم می‌گوید: در پی بازدید معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان و مقامات قضایی و اجرایی شهرستان و همچنین تشکیل کارگروه تصادفات استان کرمان در تاریخ 2 مهرماه سال جاری ،در محل احداث این پروژه مقرر گردید، عملیات ساخت 30 درصد پایانی این پروژه به صورت ویژه و در اسرع وقت در دستور کار قرار گیرد.

محمد ضیاالدینی ادامه داد: اما متاسفانه پس از بازدید سرزده هفته گذشته آقای قویدل، معاون رییس کل دادگستری استان از پروژه، میزان پیشرفت ساخت تقاطع غیر همسطح محور بم به دهبکری مطلوب ارزیابی نشده و همین امر موجب احضار مدیران و پیمانکار مربوطه به دادسرا شده است.

مسئولان باید نسبت به وقوع تصادفات ناشی از مشکلات جاده‌ای پاسخگو باشند 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم گفت: مسئولان استانی بایستی نسبت به تعیین وتکلیف یکی از حادثه خیزترین نقاط جاده ای استان اقدام نمایند در غیر این صورت بزودی علیه آنان اعلام جرم خواهد شد.

این مقام قضایی اعلام کرد: چنانچه در نقاط حادثه خیز جاده ای شهرستان، تصادفی رخ دهد و یکی از دلایل این حادثه مشکلات جاده‌ای و زیرساختی تشخیص داده شود مسئولان مربوطه باید پاسخگو باشند و قطعا تحت پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت و علیه آنان اعلام جرم خواهیم کرد.

این مقام قضایی با بیان اینکه نقاط حادثه خیز محورهای مواصلاتی از عوامل بروز تصادفات و سوانح رانندگی در این شهرستان است ،گفت: اصلاح یا حذف نقاط تصادف خیز تاثیر بسزایی در ارتقای ایمنی و کاهش حوادث ترافیکی و کاهش خسارات و ضایعات دارند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=62928
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.