معاون عمرانی استاندار کرمان


مشاور برای میدان بیرم‌آباد تقاطع غیرهمسطح را پیشنهاد کرده

زمان زیادی از اجرای طرحی با عنوان ساماندهی ترافیکی میدان بیرم‌آباد در شهر کرمان نگذشته بود که انتقادات به این اصلاح هندسی از سوی مردم، پلیس و حتی اعضای شورای شهر کرمان بالا گرفت و معاونت عمرانی استاندار کرمان اعلام کرد اجرای این طرح فعلا متوقف می‌شود.

به گزارش کرمان‌نو انتقادات به طرح میدان بیرم‌آباد آنقدری جدی شد که کارزاری مجازی نیز در شهر کرمان برای توقف اجرای این طرح راه اندازی شده بود. براساس اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، سید مصطفی آیت اللهی موسوی معاون امور عمرانی استانداری افزود: عملیات اجرایی طرح اصلاح هندسی میدان بیرم آباد کرمان به دلیل نیاز به بررسی بیشتر فعلا متوقف خواهد شد. موسوی اعلام کرد کارشناسان شورای عالی ترافیک کشوری در مورد میدان بیرم‌آباد تصمیم می‌گیرند.

معاون عمرانی استاندار کرمان در مصاحبه‌ای با ایسنا گفت: در مطالعات طرح جامع ترافیک، میدان بیرم آباد به صورت تقاطع غیرهمسطح دیده شده و مشاور هم پیشنهاد کرده که باید مراحل قانونی طی شود.

پیش از این رضا ناصری معمار و مدرس دانشگاه در خصوص اصلاح هندسی میدان بیرم‌آباد واکنش نشان داده بود و این طرح را زیادی محافظه‌کارانه و بیهوده خوانده بود، ناصری در مورد احداث تقاطع غیرهمسطح در میدان بیرم‌آباد با اشاره به از بین رفتن درختان مسن وسط میدان به کرمان‌نو گفت: تقاطع غیرهمسطح به فضای زنده و حیات اجتماعی در اطراف میدان آسیب خواهد زد و حرکت خودروها را هم به شدت مکانیکی می‌کند.

افراد دیگری نیز مانند نیما جهانبین معمار و مدرس دانشگاه و حکاک‌زاده دبیر سابق شورای ترافیک استان نیز به طرح اصلاح هندسی میدان انتقاداتی داشتند و آن را کار‌آمد نداستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: به دلیل آنکه آنکه موضوع طرح ترافیکی میدان بیرم آباد کاملا تخصصی است و باید کارشناس خاص خود را داشته باشد، از شورای عالی ترافیک خواستیم کارشناسانشان را به کرمان اعزام کنند تا از محل بازدید داشته باشند و در صورتی که طرح کنونی تائید شود، ادامه می دهیم و اگر اصلاحیه نیاز باشد، اصلاح خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=97573
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.