معاون فرماندهی انتظامی استان کرمان: به سمت پلیس هوشمند حرکت می‌کنیم

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان در سال‌های گذشته تغییر و تحول زیربنایی در ناجا انجام شده و امروز به سمت پلیس هوشمند رفته‌ایم گفت: محورهای تحولی پلیس در حوزه‌های مختلف انجام شده تا به پلیس در تراز انقلاب اسلامی برسیم.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، همایش پلیس و دانشگاه‌های استان کرمان صبح امروز با محوریت توسعه نظم و امنیت عمومی با حضور سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان و تعدادی از روسای دانشگاه‌‌های استان در سالن کوثر ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد.

در این همایش سرهنگ کورش احمدیوسفی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان با تبریک هفته پژوهش اظهار داشت: امنیت تعاریف متفاوتی دارد و در نظام مقدس اسلامی تامین امنیت برعهده نیروی انتظامی است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته تغییر و تحول زیربنایی در نیروی انتظامی انجام شده و امروز به سمت پلیس هوشمند رفته‌ایم گفت: محورهای تحولی پلیس در حوزه‌های مختلف انجام شده تا به پلیس در تراز انقلاب اسلامی برسیم.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان ادامه داد: دلایل زیادی در ارتکاب یک جرم وجود دارد که با ریشه‌یابی علت وقوع جرم می‌توان از ارتکاب آن در موارد بعد پیشگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه چرخه جرم از جامعه باید حذف شود گفت: کار پلیس اگر چه دستگیری مجرم و تحویل آن به مراجع قضایی است اما در حوزه‌های مختلف پیشگیری از وقوع جرم وارد شده است.

علیرضا منظری‌توکلی رئیس دانشگاه آزاد استان کرمان نیز در این همایش با بیان اینکه مبنای حرکت دانشگاه آزاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است اظهار داشت: مقام معظم رهبری به‌ خوبی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به علم و دانش تاکید کرده و فرمودند “روی دیگر دانایی توانایی است.”

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی افزود: شهید سلیمانی می‌فرماید در دل تهدیدات دشمن فرصت‌هایی وجود دارد که باید آن تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

رئیس دانشگاه آزاد استان کرمان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند “دانشگاه‌ها باید به دانشگاه مسئله محور تبدیل شوند تا از این طریق مسائل و مشکلات جامعه برطرف شود” گفت: امروز وظیفه جامعه علمی کشور اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.
حجت‌الاسلام عباس توان رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان نیز در این همایش با تبریک هفته پژوهش و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انتظامی اظهار داشت: پژوهش یافتن بهترین راه حل برای رفع مشکلات بشر است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ بار در قرآن واژه‌هایی مانند تعقل آورده شده است که مسلمانان را به تحقیق و پژوهش وادار می‌کند گفت: تعقل، پژوهش و توسعه علمی است که رفاه ایجاد می‌کند و هر جا علم و فناوری پیشرفت کرد انسان راحت‌تر می‌شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان با اشاره به اینکه امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی به توسعه علم و دانش در کشور تاکید دارند و این دانش است که قدرت ایجاد می‌کند افزود: مجرم نباید در جامعه اسلامی احساس امنیت و آرامش کند و برای این مشکل راه حل علمی وجود دارد.

وی با بیان اینکه بخش دیگر وظیفه نیروی انتظامی همکاری و تفاهم با دانشگاه‌ها است که نیروی انتظامی به‌خوبی در این حوزه عمل کرده است گفت: پلیس با اقدامات پژوهشی به‌دنبال کاهش جرم و رفتن به سمتی است که اصلاً جرمی در جامعه اتفاق نیفتد که جای تقدیر دارد.

توان با اشاره به اینکه مردم باید یک عمل مجرمانه را آنقدر بد و زشت بدانند که اصلاً کسی به این کار بد نگاه نکند که یک کنترل اجتماعی و فرهنگی است افزود: اقدامات فرهنگی در پیشگیری از جرم بسیار اثرگذارتر از اقدامات برخوردی است.

وی با بیان اینکه مردم باید به سطحی برسند که شخصیت و هویت آنها اجازه ندهد به‌سمت ارتکاب جرم بروند گفت: ۳ هزار و ۲۰۰ دانشجو معلم و ۵ هزار و ۴۰۰ مهارت‌آموز در دانشگاه فرهنگیان استان کرمان فعالیت می‌کنند.

علیرضا محدثی رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان نیز در این همایش با بیان اینکه بیش از ۱۴ هزار دانشجو در مراکز دانشگاهی پیام نور استان کرمان درس می‌خوانند اظهار داشت: دانشگاه پیام نور ۲۸ مرکز در نقاط مختلف استان کرمان دارد که ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه استان با استفاده از این ظرفیت دانشجویی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81506
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.