دوره تربیت راوی مکتب شهید سلیمانی سراسر کشور در استان کرمان برگزار می‌شود

معاون سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان از برگزاری دوره تربیت راوی مکتب شهید سلیمانی با حضور حدود هزار نفر از سراسر کشور در کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محسن عارفی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های مهم حضرت زینب(س) رسانه بودن آن بانوی اسلام است اظهار داشت: این بانوی بزرگوار با پیام‌رسانی دقیق و صحیح خود قیام عاشورا را زنده نگه داشته و از ولایت دفاع کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز وظیفه همگانی ما است که با الگوگیری از حضرت زینب (س) در مسیر ولایت گام برداریم و بصیرت‌افزایی کنیم گفت: در آستانه ایام عزاداری فاطمیه(س) و دومین سالگرد شهادت حاج قاسم هستیم و سازمان تبلیغات اسلامی در ابعاد مختلف مردمی کردن مکتب شهید سلیمانی را در برنامه دارد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی و مساجد زیرمجموعه سازمان تبلیغات، یک ظرفیت عظیم برای نهادینه کردن مکتب شهید سلیمانی هستند گفت: کار را باید به مردم واگذار کرد.

وی خاطرنشان کرد: در نخستین سالگرد شهادت شهید سلیمانی در کرمان هم دیدیم که مردم بدون هیچ ابلاغ و دستورالعملی وارد عمل شده و از زائران حاج قاسم سلیمانی در خانه‌های خود پذیرایی کردند.

عارفی با اشاره به اینکه حاج قاسم برای دفاع و بقای اسلام مرز و جغرافیا نمی‌شناخت و خودش را خرج انقلاب اسلامی کرد افزود: نهادینه کردن مکتب شهید سلیمانی تضمین کننده انقلاب اسلامی بوده و دلدادگی به دین و انقلاب ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان به‌عنوان مسئول کمیته مردمی ستاد برگزاری دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی فعالیت می‌کند و معین چند شهرستان دیگر هم هست گفت: جلسات از چند ماه پیش برگزار شده و ایده‌ها و برنامه‌ها در حال جمع‌بندی است که به ستاد مرکزی برای حمایت و پشتیبانی اعلام می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه کار ما تسهیلگری و الهام بخشی است تا برنامه‌های فرهنگی به سادگی انجام شده و موانع را برطرف کنیم بیان کرد: دوره تربیت راوی سراسر کشور در استان کرمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کرمان از سال گذشته شاهد حضور کاروان‌هایی از زائران مرقد مطهر شهید سلیمانی است و یکی از کمبودها نبود راوی برای بیان سیره و مکتب حاج قاسم است گفت: این دوره 28 و 29 آذرماه جاری در کرمان با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار می‌شود.

عارفی با اشاره به اینکه مکتب شهید سلیمانی باید با دقت و به‌دور از هرگونه تحریف ترویج داده شود و برای این کار نیاز به افراد متخصص داشتیم افزود: دوره تربیت راوی استان کرمان با حضور حدود هزار نفر از سراسر کشور در استان کرمان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان بیان کرد: در مراسم افتتاحیه دوره تربیت راوی سیره و مکتب حاج قاسم حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان سخنرانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مستند مسابقه سرباز حاج قاسم در کرمان ساخته شده است گفت: تولید مستند مسابقه سرباز حاج قاسم به پایان رسیده و در مرحله تدوین است و تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که این مستند مسابقه در ایام سالگرد شهادت حاج قاسم از شبکه پنج کرمان پخش شود.

عارفی با بیان اینکه در این مستند مسابقه به هر دو بعد رزمی و نظامی حاج قاسم و هم بعد فرهنگی شهید سلیمانی توجه شده است افزود: این یک کار متفاوت در راستای ترویج مکتب شهید سلیمانی است و این آمادگی وجود دارد از شبکه‌های مختلف تلویزیونی پخش شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81511
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.