مدیرکل راه و شهرسازی کرمان معرفی شد| چهار اولویت کاری حاجی‌زاده از زبان خودش

مراسم تودیع و معارفه مهندس حاجی زاده به عنوان مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان یکشنبه ۲۰ بهمن با حضور امیر محمود غفاری معاون وزیر راه و شهر سازی در سالن اجتماعات فرودگاه برگزار شد.

مدیر کل راه و شهرسازی کرمان با اشاره به تکمیل بزرگ‌راه‌ها، تکمیل مسکن ملی و مهر و حفاظت از اراضی، الویت های کاری خود را مشخص کرد.

«علی حاجی زاده» گفت: منابع مالی راه و شهرسازی در سال 98 بیش از ۲۸۰‌میلیارد تومان بوده که نزدیک به ۱۶۰ میلیارد آن تخصیص و جذب شده است.

وی ادامه داد: قریب به 6 هزار میلیارد تومان برای تکمیل بزرگراه های استان  اعتبار نیاز است.

حاجی زاده افزود:

در حوزه راه، آنچه  بر عهده وظایف راه و شهر سازی است راه های اصلی و شبکه بزرگ راهی است.

مدیر کل راه و شهرسازی کرمان گفت: در بحث مرتبط با املاک و زمین استان کرمان ۱۱ درصد کل  کشور را شامل می‌شود، که بالغ بر 470 هزار هکتار یعنی یک پنجم کشور در حوزه راه و شهر سازی استان است.

وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته یگان حفاظت از اراضی تشکیل شده، بیان کرد: یکی از وظایف مهم این حوزه بحث حفاظت از اراضی است.

علی حاجی زاده افزود: در بحث اقدام ملی مسکن بالغ بر 3 هزار واحد در حال ساخت است که به بخشی از آن به زودی آماده تحویل می‌شود.

وی در بحث تکمیل مسکن  مهر نیز گفت: قریب به ۳۳ هزار واحد قرار داد منعقد شده که بالغ بر 27 هزارواحد  تکمیل و تحویل داده شده و ۲ هزار واحد نیز تا  پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

کرمان رتبه یک بزرگراه کشور را دارد

بلوردی مدیر کل سابق راه و شهرسازی کرمان گفت:

کرمان با ۱۸۵۰کیلومتر بزرگ راه رتبه یک کشور را دارد.

وی افزود: در حوزه زمین و مسکن اولین اداره کلی بودیم که ساختار الکترونیکی را پیاده کردیم و رتبه دوم کشوری را در این زمینه داریم.

به گفته او ۱۰ هزار  واحد مسکن مهر در این دوره تکمیل و تحویل داده شده و در حوزه اقدام ملی، اولین استان شروع کننده بودیم.

بلوردی اضافه کرد: در اردیبهشت اولین افتتاح پروژه مسکن اقدام ملی انجام می شود.

وی می گوید: ما اولین استان رفع کننده بحث اسناد خزانه بودیم.

در ادامه جلسه معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی نیز با اشاره به اینکه راه و شهر سازی مسوولیت بزرگی در کشور دارد و تلاش مضاعفی می طلبد گفت: مسوولیت شورای هماهنگی راه و شهر سازی یکی از موارد مهم استان است.

وی افزود: در بحث اقدام ملی که مورد تاکید ویژه وزیر بوده، باید با کیفیت انجام شود.

وی عنوان کرد: در حوزه راه تلاش کردیم در بودجه سال ۹۹ اتفاق های خوبی رقم بخورد اما به دلیل محدود بودن لازم است از سرمایه های غیر دولتی استفاده کرد.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی معتقد است که در بحث اقتصاد مقاومتی پنانسیل بسیار خوبی در کشور وجود دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=42190
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.