نامه دانشجویانی کرمانی به جهانگیری

معاون اول رئیس جمهور که به منظور بهره برداری از چندین پروژه و حضور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی کرمان راهی استان کرمان شده است اسحاق جهانگیری حضور در سیرجان و جیرفت را در برنامه  خود دارد. در حاشیه این سفر جمعی از تشکل های دانشجویی دانشگاه باهنر به او نامه ای نوشتند و از محرمانه بودن برخی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به کرمان گلایه کردند.

در این نامه گفته شده است که مصوبه محرمانه در خصوص پروژه ای به نام «دل عالم»  است. این پروژه در مثلث جوپار، ماهان و محی آباد قرار است اجرا شود. شما به عنوان رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی درجریان هستید که پرونده ی این پروژه توسط دستگاه قضا به عنوان یک پرونده مشکوک به فساد، به ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ارجاع شده است. در این رابطه لازم است به چند نکته اشاره شود. نخست اینکه این پروژه قرار است توسط همان کادر و تیمی اجرا شود که پیش از این پروژه هفت باغ علوی را اجرا کردند. هفت باغی که همچنان نه تکلیف سهام آن مشخص است و نه سود سهام آن، این پروژه نکات مبهم زیادی دارد.

نکته دوم این است که با اجرای این پروژه چه چیز عاید کرمان و کرمانیان می شود؟ بزرگترین سودی که از آن سخن گفته شده احداث یک آزاد راه از کرمان به بندر عباس است که ۳مسیر دیگر برای آن وجود دارد و به نظر نمی آید که اولویت باشد. قرار گرفتن این مجموعه بر سفره های آب زیر زمینی کلان شهر کرمان است و با اجرای این پروژه یکی از مناطق بکر کرمان از دست می رود. گفته شده در پروژه هفت باغ علوی سیستم فاضلاب همانند کشورهای پیشرفته ایجاد شود تا فاضلاب این منطقه وارد سفره آب زیر زمینی کرمان نشود اما چنین اتفاقی نیفتاده است.

نکته دیگری که در این نامه به آن اشاره شده این است آقای جهانگیری برای تصویب پروژه دل عالم در هیئت دولت تلاش کرده است و سوال پرسیده شده که آیا این کار انجام شده است یا خیر؟ اگر انجام شده چرا دستگاه قضا این پرونده را برای بررسی در خصوص فساد پذیر بودن یا نبود به شما ارجاع داده است؟

این دانشجویان از روشن نبودن این موارد ابراز نگرانی کرده اند و گفته اند که ظن آن می رود این ماجرا شبیه خیریه مولی الموحدین که با حذف شخصیت های حقوقی به یک خیریه موروثی تبدیل شد باشد. آنها خواستار روشن شدن پرونده این پروژه شدند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=6400
1 نظر
  1. محمد می گوید

    تطفا نامه را منتشر کنید تا صحت و سقم مپوضوع روشن شود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.