معاون دادگستری کل استان کرمان:


نباید بگذاریم به افراد برچسب بزهکار بخورد| لزوم انجام اقدامات حمایتی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با بیان اینکه نگاه کیفریِ صرف به دنبال سرکوب و مجازات فرد مجرم است، افزود: نباید اجازه دهیم به افراد برچسب بزه بخورد بلکه باید با اقدامات پیشگیرانه، اصلاح گرایانه و حمایتی از آنها محافظت شده و جامعه را به سمت سلامت و امنیت سوق دهیم.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “سیدمهدی قویدل” در نشست هم اندیشی با اهالی محله صنعتی کرمان افزود: با توجه به تهاجمات غربی و از هم گسیختن مرزهای فرهنگی، تنهایی افراد در خانواده و جامعه امروز افزایش یافته و یک گسست عمیق بین اعضای خانواده ایجاد شده، در حالی که تاکیدات دین مبین اسلام بر همگرایی، انسجام و اتحاد است.

وی با تاکید بر اینکه باید به فرهنگ ارزشی امر به معروف و نهی از منکر بیش از پیش توجه شود، افزود: دشمنان همواره تلاش می‌کنند تا بی تفاوتی را در جامعه نهادینه کنند، به همین جهت وظیفه ما این است که نگذاریم تنهایی ها رواج یابد و در این راستا می توان با تکیه بر جلب حمایت‌های مردمی که از مبانی اصلی جمهوری اسلامی ایران است، گام برداشت.

قویدل با تاکید بر جلب مشارکت های مردمی گفت: نیاز است بسیاری از دعاوی و جرایم به وسیله خود مردم حل شود، به گونه ای که ابتدا زمینه‌های وقوع اختلاف و آسیب شناسایی و سپس با مشارکت مردم مرتفع شوند.

معاون دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه تاکید بر صلح و سازش و اصلاح ذات البین در آیات و راویات زیادی به صراحت بیان شده، تصریح کرد: براساس سند تحول دستگاه قضایی، قوانین و اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) که تاکید بر اجتماع محوری و جذب مشارکت‌های مردمی است، می تواند ضمن راهبری گروه های مردمی، بسیجی و جهادی، شهردار محله‌ها، شورای اجتماعی، هیئت امنای مساجد و هیئت های مذهبی، از ظرفیت آنها جهت رفع مشکلات مردم و کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نگاه کیفریِ صرف به دنبال سرکوب و مجازات فرد مجرم است، افزود: نباید اجازه دهیم به افراد برچسب بزه بخورد بلکه باید با اقدامات پیشگیرانه، اصلاح گرایانه و حمایتی از آنها محافظت شده و جامعه را به سمت سلامت و امنیت سوق دهیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تاکید کرد: تلاش ما این است که با استفاده از همه ظرفیت ها و تکیه بر گروه‌های مردمی فرهنگ گذشت را ترویج دهیم و در این راستا برابر دستورالعمل های قوه قضاییه آمادگی خود جهت حمایت های معنوی از گروه‌های جهادی و مردمی را اعلام می داریم.

قویدل در پایان خاطرنشان کرد: ارتقاء مسئولیت پذیری اجتماعی و ترویج فرهنگ صلح و سازش و آموزش در جامعه نیازمند همکاری و تلاش همگانی است و در این خصوص معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان آمادگی دارد آموزش های مختلف در زمینه خانواده، مهارت های زندگی، برنامه های کنترل خشم و مهارت تاب آوری را در محلات مختلف از جمله محله صنعتی ارائه کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77357
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.