نماد‌های تاریخ و فرهنگ بم زیر ذره بین احیای حقوق عامه

در راستای حقوق عامه و پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی جمعی از قضات از آثار ثبت جهانی شهرستان بم بازدید کردند.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، در راستای حقوق عامه و پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، جمعی از قضات با همراهی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان و دادستان شهرستان بم از آثار ثبت جهانی بم بازدید کرد.

مهدی بخشی، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در این راستا ضمن بازدید از ارگ تاریخی بم به عنوان بزرگترین اثر خشتی جهان که بزرگترین پایگاه میراث جهانی کشور نیز محسوب می شود، روند مرمت و بازسازی این اثر به همراه  قاسمی، مدیر پایگاه میراث جهانی بم مورد ارزیابی قرار گرفت.

مهدی بخشی افزود: در ادامه بازدید‌های بازرس دادستانی کل کشور از نماد‌های تاریخ و فرهنگ در شهرستان بم، از دو رشته قنات ثبت شده در فهرست آثار جهانی در این شهرستان نیز بازدید شد.

او  ادامه داد: مدیر قنات‌های قاسم آباد و اکبر آباد بم در جریان این بازدید تاکید داشتند که به منظور اجرای سریعتر طرح‌های پیش بینی شده و بهسازی قنات‌های مذکور، بر اساس آنچه که مد نظر یونسکو است و به منظور حمایت از صنعت توریسم، افزایش سفر گردشگران و اشتغالزایی بیشتر نیازمند مساعدت و همکاری دستگاه قضایی هستند که در همین راستا دادستان بم تاکید کرد که ظرف هفته آینده جلسه‌ای با حضور مسئولان مربوطه جهت رفع موانع و تسریع در امور مد نظر تشکیل خواهد شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در ادامه این بازدید‌ها و با توجه به ثبت جهانی شهر بم به عنوان اولین و تنها باغ شهر ثبت جهانی کشور و لزوم جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در نخلستان‌های این شهر که موجب نگرانی سازمان جهانی یونسکو خواهد شد، تصمیماتی اتخاذ گردید، زیرا تداوم ساخت و ساز‌های غیرمجاز در نخلستان‌های این شهرستان، منجر به خروج این شهر از حالت باغ شهر و ثبت جهانی می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=78484
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.