هدف طرح نجات:آموزش سواد و بهداشت

 زهرا موسی پور می گوید که مقدمات این طرح با مطالعات میدانی از ۲۹ آبان ۹۴ شروع شده است و طبق مطالعات انجام شده مبنای این طرح به مسائل فرهنگی بر می گردد که باید با موضوع ترک و بهبودی همراه باشد.
وی افزود که مناطق حاشیه ای استان از جمله شهرک صنعتی دارای عقب افتادگی های فراوانی است که پیامد فقر فرهنگی و موجب تشدید ضعف های مردم آن منطقه شده است.

او می گوید که در این نقاط افراد علاوه بر اینکه از مهاجرت خود به شهرها بهره ای نبرده اند بلکه با ضعف های متعدد از جمله آسیب های اجتماعی، بهداشت، درمان و سایر معضلات روبرو شده اند.

موسی پور بیان داشت که بحث اعتیاد و فرزندان بی هویت و… از جمله مشکلات این مناطق است که در پی بازدید استاندار از این وضعیت نابسامان طرح نجات تدوین شد.

موسی پور گفته طرح نجات به عنوان یک طرح هماهنگ بین دستگاه های اجرایی شهر کرمان است که در این زمینه از توان بالا و ظرفیت بسیار گسترده سازمان های مردم نهاد نیز می توان استفاده کرد.

وی افزود که بیش از۵۱۰۰ نفر معتاد در مناطق حاشیه ای شهر در راستای اجرای طرح نجات در جریان ترک و بهبودی  قرار گرفته اند،

 او ادامه داد که برای عدم برگشت وداشتن سلامت پایدار این افراد هزینه های زیادی انجام شده وخانه های بین راهی برای آنان ایجاد شده، اما متاسفانه ظرفیت خانه ها کمتر از میزان مورد نیاز است که باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی باید خانواده ها بتوانند روی پای خود بایستند گفته توانمندسازی این افراد در خانواده می تواند راهگشای اصلی این مشکل باشد.

موسی پور افزود افرادی که به این معضل گرفتار شده اند زمانی دارای شغل و حرفه ای بوده و بر این مبنا شش فنی و حرفه ای را در این منطقه تجهیز کردیمتا افراد بر اساس توان و توانمندی آموزش های لازم را فراگرفته تا بتوانند از دسترنج خود استفاده کنند.

وی با توجه به اینکه در شهرک صنعتی موضوعات نانوایی های محلی مورد توجه قرار گرفته، گفته مساجد و تکایایی  این مناطق به عنوان یک کانون برای توانمند ساختن و اقدامات فرهنگی مورد استفاده قرار می گیرند.

وی با اشاره به سوله های زیادی که در شهرک صنعتی و سایر مناطق حاشیه ای شهر کرمان وجود دارد، افزود تعداد زیادی از این سوله ها که برای کار صنعتی استفاده می شده، توسط صاحبان آن رها شده، این مکان ها می تواند محلی خوب برای اجرای طرح های مختلف باشد.

موسی پور با تاکید بر ساخت مدارس در حاشیه شهرها گفته با توجه به تلاش های زیادی که در امر آموزش شده،اما هنوز در زمینه واحد آموزشی به ویژه مدرسه در این مناطق با کمبود مواجه هستیم که این کمبودها در زمینه آموزش فرزندان این منطقه مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد که سه پایگاه سلامت و دو مرکز تخصصی درمان اعتیاد نیز در این مناطق راه اندازی شده، وهدف نهایی ما از این طرح توانمند ساختن، آموزش بهداشت و سواد به مردم است.

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=6946
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.