هشتمین جشنواره ورزشی ناشنوایان در بم برگزار شد

کرمان‌نو-رییس هیات ناشنوایان استان کرمان از برگزاری جشنواره ورزشی، فرهنگی و تفریحی ناشنوایان به مدت دو روز در شهرستان بم خبر داد و افزود: این مسابقات به مناسبت ایام مبعث پیامبر اکرم در سه بخش فرهنگی، ورزشی و تفریحی به میزبانی هیات ورزش ناشنوایان شهرستان بم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار کرمان‌نو، محمدعلی عرب در حاشیه اختتامیه جشنواره ورزشی،فرهنگی و تفریحی ناشنوایان استان کرمان گفت:این مسابقات در روزهای پنج‌شنبه و جمعه در محل ورزشگاه فجر بم برگزار شد که در بخش ورزشی مرحله نهایی انتخابی تیم دومیدانی استان برای اعزام به مسابقات کشوری و بازی‌های بومی محلی با هدف ایجاد شور و نشاط برای ناشنوایان بود.

او می گوید در این مسابقات رشته هایی انتخاب شدند که خانواده های ناشنوایان نیز بتوانند در این مسابقات شرکت کنند.

رئیس هیئت ناشنوایان استان کرمان اظهارداشت: مسابقات در چند رشته طناب کشی ،حرکت با گونی ،وودبال ،فوتبال با حباب و گلوله برفی و در دو بخش خانم ها و آقایان برگزار شد .

عرب بیان کرد:در این جشنواره ورزشی از هفت شهر استان کرمان از جمله شهرهای کرمان، زرند، رفسنجان ، راور ، بم ، کهنوج و سیرجان به تعداد ۱۸۵ ورزشکار شرکت به عمل آوردند.

او خاطرنشان‌کرد: مسابقات در دو بخش انفرادی و گروهی برگزار شد که در روز اول جشنواره در بخش فرهنگی مسابقات تئاتر، اجرای سرود و پیامبر شناسی به مرحله اجرا درآمد.

او تصریح کرد: در برنامه های فرهنگی با توجه به اینکه ناشنوایان از رسانه های جمعی محروم هستند با زبان ناشنوایان مسائل دینی را به آن‌ها انتقال می‌دهیم.

به گفته او در مسابقه پیامبرشناسی امین گلستانی از کرمان و مریم زارع و فاطمه سرچشمه پور از رفسنجان مقام های برتر را کسب کردند.

رئیس هیئت ناشنوایان استان کرمان ادامه‌داد: در بخش انفرادی مسابقه دو با گونی هفت تیم از خانم ها و اقایان برگزار شد که در قسمت خانم ها فائزه آموخته از شهرستان بم مقام اول و در بخش آقایان نیز حمید پوررمضانی از رفسنجان مقام اول را کسب کردند.

به گفته او در مسابقه طناب کشی نیز هفت تیم از خانم ها و آقایان برگزار شد که تیم رفسنجان در هر دو گروه خانم ها و آقایان توانست مقام اول را کسب کند.

عرب عنوان کرد: مسابقات گلوله برفی و وودبال جزو ورزش‌های خانوادگی ما بودند که به طور جمع ۱۷ خانواده در این دو ورزش شرکت کردند.

به گفته او در ورزش گلوله برفی ایمان کریمی افشار به همراه خانواده‌اش از شهرستان کرمان مقام اول را کسب کرد.

او توضیح‌داد: ورزش فوتبال حبابی مخصوص آقایان بود که هفت تیم در این ورزش شرکت کرده بودند و تیم الف کرمان مقام اول را کسب کرد.

عرب گفت: نفرات برتر تمام رشته در اسفندماه سال جاری به صورت خانوادگی سفر مشهد مقدس می روند

رئیس هیئت ناشنوایان استان کرمان افزود: در برگزاری جشنواره های ورزشی برای ناشنوایان جدای از بحث ورزش و سلامت به دنبال شور و نشاط برای ناشنوایان هستیم.

او می گوید این افراد به دلیل ارتباطی که دارند با مجموعه عادی نمی توانند به راحتی ارتباط برقرار کنند و با ناشنوا راحت‌تر گفتگو می کنند و در همین مراسم ها از سراسر استان همدیگر را می بینند و حتی مواردی بوده که منجر به ازدواج بین دو فرد ناشنوا نیز شده است.

رئیس هیئت ناشنوایان استان کرمان اظهارداشت: مسابقات در سطح عالی برگزار شد و با توجه به اینکه یکی از اهداف برگزاری جشنواره شناسایی ناشنوایان چهار شهرستان شرقی استان کرمان بود و طبق آمار ارائه شده نزدیک به ۴۰۰ ناشنوا در شرق استان کرمان وجود دارد که انتظار می‌رود مسئولین در بحث ورزش این افراد و مسائل فرهنگی آنان برای حضور این افراد در اجتماع همت بیشتری داشته باشند.

ورزش عاملی است که افراد ناشنوا را به سطح جامعه می کشاند

در ادامه رییس اداره ورزش شهرستان کرمان ضمن تاکید بر برگزاری جشنواره ها و مسابقات ورزشی برای افراد ناشنوا گفت: ورزش در ارتقاء سلامت و ایجاد شور و نشاط افراد بسیار موثر است.

منصور دامغانی اظهارداشت: نیاز به ورزش و استمرار آن در این افراد بسیار بیشتر از افراد سالم احساس می شود. ، و بی تردید ورزش عاملی است که افراد را به سطح جامعه می کشاند و آنان را در انجام فعالیت ها مستقل می سازد.

او ادامه داد: برگزاری این جشنواره‌ها برای ناشنوایان نشاط آور است و اگر نواقصی هم در مراسم وجود داشت با همت مسئولین برطرف شد .

رییس اداره ورزش شهرستان کرمان افزود: هر شهرستانی که آمادگی خود را برای میزبانی اعلام کند مسابقات ورزشی یا جشنواره ها در آن شهرستان برگزار می طود.

به گفته او برنامه های مفصل‌تر و متنوع تری برای ناشنوایان در نظر گرفته ایم از جمله فوتبال حبابی ، مسابقات کارتینگ ،بیلیارد و بولینگ و سوارکاری را برای این افراد احیا کرده ایم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=101576
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.