هشتگ تولد من نزدیکه برای کمک به جازموریان

سروش صلواتیان در مورد هشتگ تولد من نزدیکه گفت: با این هشتگ هدیه‌های تولد تبدیل به لوازم تحریر شده و در مهرماه بین کودکان جازموریان تقسیم می‌شوند.

خبرنگار: نجمه سعیدی

سروش صلواتیان ابداع کننده هشتگ «جازموریان تنها نیست». هشتگی که برای حمایت از مردم حاشیه تالاب جازموریان به کار گرفته شد، مردم محرومی که در بسیاری از مواقع حتی از ابتدایی‌ترین نیازهای انسانی محروم هستند ، گستره فعالیت‌های صلواتیان از کمک برای گرفتن شناسنامه تا فراهم کردن شرایط درمان برای ساکنین محروم جازموریان است.

مردی که در این چند سالی که به یاری اهالی جاز آمده و بیشتر از آنچه حرف بزند، عمل کرده است، وی بارها یادآور شده است که تمام کمک هایی که تحت این هشتگ به مردم شده، هیچ ربطی به سازمان و ارگان دولتی ای نداشته و تنها از مردم و خیرین جمع آوری شده است او اکنون.

با هشتگ جدیدی قرار است دل اهالی جازموریان را شاد کند، هشتگ «تولد من نزدیکه». برای دانستن جزییات فعالیت جدید سروش صلواتیان با او به گفتگو نشستیم.

«تولد من نزدیکه»

صلواتیان در مورد هشتگ « تولد من نزدیکه» گفت: این هشتگ برای تولد همه ی آدم‌ها است، هر کس می تواند به صفحه فروشگاه اینترنتی« one day off» برود، در این سامانه یک گزینه در نوار منو تعریف شده است به نام « تولد من نزدیکه»، در آن قسمت تاریخ تولد خودش یا هر کس دیگری را که دوست داشته، ثبت کند و بعد دوستان و آشنایان او می توانند به عنوان هدیه از کادوهای تعریف شده این سامانه انتخاب کرده و هزینه را بپردازند، پولی که پرداخت می شود صرف خرید لوازم تحریر برای کودکانی می شود که در حاشیه تالاب جازموریان زندگی می کنند.

صلواتیان یادآور شد: در این سامانه چند نوع کادو ، 10، 30 ، 50 ،100 ، 200 و 500هزار تومانی وجود دارد. هر کسی بعد از ثبت تاریخ تولدش می تواند کادو را بخرد، به طور مثال کادو 10 هزار تومانی یک بسته شامل 5 مداد، 4 پاک کن و 2 خودکار است ،این اقلام و اجناس جمع شده و در ابتدای مهر ماه بین کودکان حاشیه جازموریان تقسیم می شود.

صلواتیان ادامه داد: ما به زودی صفحه دیگری نیز شبیه صفحه ی «تولد من نزدیکه» را برای یادبود فوت راه‌اندازی می کنیم، تا افراد بتوانند هدیه های یادبود و ترحیم نزدیکان خود، نیز به همین شکل برای مردم حاشیه تالاب جازموریان هزینه کنند. به گفته صلواتیان بعد از هر خریدی در این صفحه یک پیامک برای فرد می آید که نوعی حکم رسید پرداخت را هم دارد.

وی ادامه داد: به زودی کارت‌های هدیه الکترونیکی نیز طراحی می شود و بعد از خرید این کارت به فرد ارسال شده و آن را می توان برای کسی که تولدش است،ارسال کنیم. در حقیقت کادو هر فرد تبدیل به کمک به بچه های حاشیه جازموریان می شود. یکی از جدیدترین کارهایی که سروش صلواتیان برای مردم جازموریان انجام داده است، راه‌اندازی کتابخانه فرهنگ در روستای چاه مرید کهنوج است که به گفته خود صلواتیان، حدود 14 هزار جلد کتاب برای این کتابخانه تهیه شده و یک کتابخانه خصوصی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=51703
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.