هلال‌احمر کرمان پیشرو در توسعه کارآفرینی جوانان

شهاب‌الدین صابونچی با اشاره به احداث کارگاه شالبافی توسط جمعیت هلال احمر در کرمان و بردسیر افزود: کرمان از سال گذشته فعالیت خود را در این حوزه آغاز کرده و امسال وارد فاز جدیدی شده است.
وی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر استان کرمان امسال در حوزه گیاهان دارویی ورود می کند و در قالب این طرح تیم های تسهیلگر آموزش دیده را با کمک جوانان استان و با تمرکز بر نقاط حاشیه ای شهرها، انواع روش های کارآفرینی و مهارت آموزی را دنبال می کند.
به گزارش ایرنا، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: این جمعیت با انعقاد تفاهم نامه ای با وزارت کشور و سازمان امور اجتماعی با احداث این کارگاه ها، توسعه اشتغالزایی و تولید را در شرایط اقتصادی کنونی دنبال می کند.
وی گفت: تلاش می کنیم اعضای جوانان جمعیت هلال احمر، مهارت کارآفرینی را آموخته و توانمند با حفظ روحیه داوطلبی در جامعه موثر واقع شوند.
صابونچی بیان کرد: کارگاه های شالبافی در کرمان با تسهیلگری جمعیت هلال احمر، سرمایه گذاری بخش خصوصی و اعتبارات وزارت کشور احداث می شود و تاکنون در بخش شالبافی 20 نفر در بردسیر و کرمان اشتغالزایی شده است.
وی افزود: اشتغال و کارآفرینی وظیفه اصلی هلال احمر نیست اما به عنوان مسئولیت اجتماعی تلاش می کنیم افراد مختلف جامعه به خصوص جوانان هلال احمر را توانمند کنیم.
پایگاه های نوروزی فرهنگ داوطلبی را ترویج می کنند
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد: جوانان در طرح نوروزی ضمن ارتباط با مردم، آموزش ها و مفاهیم را منتقل، ظرفیت های جمعیت را معرفی و روحیه و فرهنگ داوطلبی را بین مردم ترویج می کنند.
وی با بیان اینکه تعداد پایگاه های نوروزی جمعیت هلال احمر نسب به سال گذشته تغییر چندانی ندارد گفت: امسال رویکردهای متفاوتی در این پایگاه ها دنبال می شود.
صابونچی تصریح کرد: دستورالعمل مربوط به طرح مسافران نوروزی به صورت یکپارچه و هماهنگ با سایر واحدهای جمعیت هلال احمر بزودی ابلاغ می شود و جانمایی پایگاه ها به سمت نقاط تجمع و جمعیتی در مسیرها، جاده ها و نقاط درون شهری و اماکن خواهد بود.
هلال احمر کرمان در ردیف استان های برتر کشور قرار دارد
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در سفر به کرمان از مجتمع دانش آموزی در شهداد، کارگاه شالبافی هلال احمر در بردسیر بازدید شد و مشکلات آنان برای توسعه و تقویت این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: همچنین در نشستی با روسای شعب جمعیت هلال احمر استان، کارشناسان جوانان و دبیران کانون ها دانشجویی جوانان برخی دغدغه های آنان مطرح شد که در آینده پیگیری می شود.
صابونچی تاکید کرد: استان کرمان با ظرفیت ها بی شمار، چالش ها و مشکلاتی دارد و نیازمند حمایت است و در عین حال هلال احمر کرمان به عنوان قطب این جمعیت در جنوب شرق کشور به شمار می رود.
وی گفت: جمعیت هلال احمر استان کرمان در حوزه همکاری های بین بخشی با استانداری، اداره کل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و بخش های دیگر موفق عمل کرده است.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: رفع نیازهای هلال احمر استان کرمان از طریق این ستاد دنبال می شود و به همت و عزم مدیرعامل هلال احمر استان کرمان اتفاقات مطلوبی در کرمان رخ داده است.
وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان کرمان با توجه به ظرفیت های بسیار، استحقاق توسعه بیشتر را دارد افزود: هلال احمر کرمان در ارزیابی های نیمه نخست سال 97 در ردیف استان های برتر کشور قرار گرفته و امیدواریم این روند رو به رشد ادامه داشته باشد.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور به منظور بازدید از چند پروژه و شرکت در نشست ها از روز سه شنبه وارد استان کرمان شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=23763
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.