هم‌صدایی کرمان و یزد برای اجرایی شدن طرح‌های انتقال آب

این جلسه صبح امروز در استانداری کرمان برگزار شد.

علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان در رابطه با طرح‌های انتقال آب گفته

 انتقال آب کاری برای نسل های آینده است که از آن استفاده کنند و در این زمینه دو طرح داریم که یک مورد طرح انتقال آب از خلیج فارس که پیمانکارها و سرمایه گذاران مشخص هستند و تنها باید به آنها کمک مالی کنیم  و دیگری از دریای عمان است.

به گفته او پروژه انتقال آب از خلیج فارس برای صنعت در حال اجراست و کار انتقال آب از دریای عمان در این دولت آغاز شده است. انتقال آب از دریای عمان مصوبه دولتی دارد و کارهای مطالعاتی بر روی آن انجام شده و قرار بر این بود بخشی از این طرح به صورت خط لوله به کرمان منتقل شود و بخشی دیگر به صورت یک تونل است.

وی همچنین خبر داده که کمیته مشترک استان های یزد، کرمان و هرمزگان با هدف اجرایی شدن پروژه انتقال آب از دریای عمان تشکیل می شود.

این در حالی است که برخی نمایندگان هرمزگان در مجلس با انتقال آب از دریای عمان به استان‌های کرمان و یزد مخالف هستند.

محمود زمانی‌قمی، استاندار یزد هم گفته

یزد و کرمان برای چشم‌انداز آینده خود نیاز جدی به انتقال آب دارند و از هر گزینه‌ ممکنی برای این مسأله استفاده می‌کنند.

او تاکید کرده که با آغاز و ادامه پروژه انتقال آب از خلیج فارس در حقیقت همه به این نتیجه رسیدند که تکرار این پروژه ممکن است و بر تسریع در این پروژه تأکید داریم که منفعت بالایی را برای هرمزگان، کرمان و یزد به ارمغان می‌آورد.

به گزارش کرمان نو، علاوه بر طرح انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به این دو استان، طرح انتقال آب از خوزستان از دیگر طرح‌های انتقال آب مشترک کرمان و یزد است که به دلیل مخالفت خوزستانی‌ها و سازمان حفاظت محیط زیست، فعلا مسکوت مانده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=16256
1 نظر
  1. محمد می گوید

    تنها نماینده مخالف استان هرمزگان احمد مرادی می باشدکه در کلیه موارد با حضور افراد غیر بومی ( سرحدی)در استان هرمزگان و شهربندرعباس مخالف است و می گوید که چرا غیر بومی ها برای کار به بندرعباس می ایند ؟ اما ایشان به این موضوع دقت نکرده اند که همه ایران سرای من است و این حرف ایشان عامل اختلاف وتفرقه و سوئ استفاده دشمنان ایران اسلامی . وقتی منابع کشور و پول بیت المال جهت راه اندازی کارخانه های فولاد ،نفت وپتروشمی و….در استان هرمزگان هزینه می شود ایا کسی معترض هست که چرا کارخانه در هرمزگان با پول بیت المال ساخته می شود ایا این پول به همه مردم ایران که بخش اعظم ان در هرمزگانی هم نیستند تعلق ندارند ؟؟؟ ، ایا وقتی مواد معدنی به صورت خام از معادن استان های کرمان یزد خراسان سمنان و….به هرمزگان فرستاده می شوند تا خوراک صنایع فولاد تامین شود و شرکتهای تخلیه وبارگیری مواد معدنی فعالیت کنند ایا کسی اعتراض می کند ؟؟؟
    جناب نماینده هرمزگان چرخ صنایع فولاد و شرکتهای وابسته فعال در استان هرمزگان بخاطر معادن استان های کرمان یزد سمنان و خراسان می چرخد . حال بهتر است نمایندگان ومسولان استان ما به خاطر دفاع از حق مردم کرمان جلوی خام فروشی معادن را بگیرند و چرخه فولاد در استان را کامل کنند تا جوانان ما مجبور نباشند برای کار استان هرمزگان مهاجرت کنند و هزاران حرف نسنجیده از زبان امثال این نماینده بشنوند.
    بهتر است نماینده استان همرمزگان بر طبل تفرقه نکوبند و دشمنان ایران اسلامی را شاد نگردانند .
    این هم اظهارات نماینده بندرعباس در خصوص انتقال آب
    انتقاد «احمد مرادی» از انتقال آب خلیج فارس به دو استان یزد و کرمان
    انتقاد «احمد مرادی» از انتقال آب خلیج فارس به دو استان یزد و کرمان نماینده مردم بندرعباس در مجلس با انتقاد از انتقال آب خلیج فارس به دو استان یزد و کرمان، خواستار شفاف سازی مسئولان در خصوص این تصمیم شد. 
    به گزارش آنامیس خبر، احمد مرادی در نشست علنی عصر امروز (دوشنبه، ۱۶ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی با استناد به اصل سوم قانون اساسی در اخطاری، گفت: اصل سوم قانون اساسی بر رفع تبعیض ها و تساوی حقوق برای تمامی آحاد ایران اسلامی تاکید دارد لذا در خصوص اعمال تبعیض های ناروا در بخش های مختلف همچون وضعیت انتقال آب از خلیج فارس به دو استان یزد و کرمان تذکر می دهم.

    نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم استان هرمزگان اگرچه این موضوع را پذیرفته اند اما اقداماتی در انتقال این آب وجود دارد؛ چرا که در کمیسیون تلفیق برای انتقال آب خزر تصمیماتی گرفته شد اما این تصمیم متوقف شد لذا برای مردم استان هرمزگان سوالاتی ایجاد شده که باید شفاف سازی شود.

    عضو کمیسیون انرژی مجلس خطاب به رئیس مجلس ادامه داد: با توجه به تذکرات و اخطارات نمایندگان، مردم انتظار دارند نتیجه این تذکرات دیده شود لذا از حضرتعالی درخواست دارم در این خصوص تدابیری در نظر گرفته شود تا ان شاءالله تذکرات و اخطارهای نمایندگان نمود بیرونی پیدا کرده و به نتیجه برسد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.