وعده جدید مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان:


هواپیمای پهن‌پیکر از ابتدای شهریور اضافه می‌شود

مدیرکل فرودگاه‌های استان که پیش‌تر وعده رفع مشکل محدودیت بلیط را در مرداد داده بود حالا به تسنیم گفته از اوایل شهریورماه با اضافه‌شدن یک پرواز بزرگ به پروازهای موجود کرمان، وضعیت استان در حوزه کمبود بلیت بهتر خواهد شد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با اشاره به اینکه به دلیل تقاضای زیاد و کوچک بودن هواپیماها با کمبود شدید صندلی مواجه هستیم، گفت: در روزهای آتی یک هواپیمای بزرگ به پروازهای کرمان اضافه می‌شود.

علی جزینی‌زاده با اشاره به وضعیت فرودگاه‌ها در استان کرمان، اظهار داشت: استان کرمان یکی از پهنه‌های وسیع هوانوردی کشور را دارا است که پنج فرودگاه در شهرهای کرمان، رفسنجان، سیرجان، جیرفت و بم و چهار سایت ارتباطی راداری و کمک ناوبری در استان داریم.

او با اشاره به اینکه در مرکز استان به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه سرویس‌های هوانوردی و فرودگاهی هستیم، گفت: فرودگاه سیرجان اکثر روزهای هفته پرواز دارد و تعداد پروازهای این فرودگاه از خیلی از مراکز استان‌ها بیشتر است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با بیان اینکه پروازهای فرودگاه رفسنجان به دلایلی با محدودیت مواجه شده که پیگیر هستیم در آینده نزدیک از پروازهایی را از این فرودگاه داشته باشیم، افزود: فرودگاه بم چهار روز در هفته پرواز دارد.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه جیرفت ۲ روز در هفته در سه مسیر پروازی فعال است، بیان کرد: با توجه به ماموریتی که برای سرویس‌های هوانوردی و فرودگاهی داریم، فرودگاه‌های استان به صورت ۲۴ ساعته آمادگی ۱۰۰ درصدی برای ارائه سرویس دارند.

جزینی‌زاده با اشاره به ظرفیت‌هایی که در حوزه بار و مسافر در جنوب استان کرمان وجود دارد، گفت: با شرکت‌های متعدد هواپیمایی برای افزایش تعداد پروازها در حال رایزنی هستیم.

وی با بیان اینکه احداث دیوار حفاظتی در فرودگاه جنوب استان، پس از چند سال آغاز شده و در حال انجام است، ادامه داد: تکمیل دیوار حفاظتی در فرودگاه بم و کرمان و اجرای دیوار حفاظتی در رفسنجان در کنار پروژه‌های بهسازی در حال انجام است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با اشاره به پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی ترمینال بار در فرودگاه جیرفت، بیان کرد: آمادگی ۱۰۰ درصدی در فرودگاه جیرفت وجود دارد و اگر بخش خصوصی برای راه‌اندازی ترمینال بار ورود کند ما آمادگی لازم برای ارائه سرویس را داریم.

وی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر ورود شرکت‌های هواپیمایی متعدد به صورت برنامه‌ای و غیربرنامه‌ای به استان کرمان را داشتیم و در کنار آن پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان در استان به ویژه در مرکز استان افزایش داشته است، افزود: با این وجود همچنان به دلیل تقاضای زیاد و کوچک بودن پروازها با کمبود شدید صندلی مواجه هستیم.

جزینی‌زاده با اشاره به اینکه در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در مرکز استان ۱۶ درصد و به طور کلی ۲۷ درصد افزایش پروازها را در استان داشتیم، ولی به دلیل کوچک شدن پروازها با کاهش تعداد مسافر روبه‌رو بودیم، گفت: با رایزنی انجام شده و با قولی که مسئولان شرکت هواپیمایی ماهان به ما یک هواپیمای پهن پیکر به پروازهای کرمان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه قرار بود این پرواز بزرگ نیمه دوم مردادماه رقم بخورد که به دلیل عدم آماده شدن پرواز این اتفاق نیفتاد، ادامه داد: از اوایل شهریورماه و در روزهای آینده با ورود یک پرواز بزرگ و اضافه شدن به پروازهای موجود کرمان، وضعیت استان در حوزه کمبود بلیت بهتر خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=107501
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.