هوای کرمان در وضعیت هشدار| آلودگی هوای کرمان به وضعیت بسیار خطرناک رسید

به گفته رضا جزینی‌زاده، مدیرکل محیط زیست کرمان  آلودگی هوای کرمان بر اساس شاخص pm2.5 میکرون، به مرز 259 رسید و این شاخص به معنی بسیار خطرناک برای تمامی افراد جامعه است.

او به ایرنا گفته

 بدلیل فرسودگی برخی از دستگاه های پایش آلودگی هوا در استان کرمان، شاخص های 10 میکرون را نمی توان بصورت دقیق اندازه گیری کرد که در صورت اندازه گیری این ذرات، مقدار گرد و غبار موجود در هوا بیش از مقدار گزارش شده است.

شاخص آلایندگی ناشی از ذرات معلق در هوا بین صفر تا 50 هوای پاک، 50 تا 100هوای سالم، بین 100 تا 150 هوای ناسالم برای گروه های حساس، 150 تا 200 هوای ناسالم برای تمام افراد و از 200 به بالا خطرناک برای تمامی افراد جامعه است.

آنطور که اداره کل محیط زیست کرمان اعلام کرده  آلایندگی هوا از ساعات اولیه امروز صبح با عدد 74 آغاز شده و در ساعت 9 صبح امروز به 240 رسیده است.

به گفته جزینی‌زاده،  گرد و غبار امروز نشات گرفته از خشکسالی، تغییر اقلیم، اعمال نشدن مدیریت صحیح منابع آبی و تخریب های زیست محیطی است.

گرد و غبار از ساعات اولیه صبح امروز آسمان شهر کرمان و رفسنجان را پوشانده و بنا بر اعلام سازمان هواشناسی تا عصر امروز (چهارشنبه) ادامه دارد.

در همین حال از استانداری کرمان خبر می‌رسد که افزایش غلظت ریزگردها منجر به تشکیل ستاد بحران شده است.

مجید سعیدی گفته

 اماکن ورزشی کرمان امروز به دلیل ناسالم بودن هوا غیرفعال خواهند بود. دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز به منظور افزایش آمادگی لازم مراکز درمانی برای پذیرش بیماران احتمالی ناشی از افزایش گرد و غبار، اعلام آمادگی کرده است.

ستاد بحران کرمان اعلام کرده اگر با توجه به اینکه غلظت گرد و غبار در شهر کرمان تا دقایقی قبل به 259 رسیده است در صورت افزایش این مقدار و تایید ریاست ستاد بحران از ادامه فعالیت کارکنان ادارات جلوگیری خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=17989
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.