تعطیلی ادارات کرمان به‌دلیل آلودگی هوا| 28 نفر راهی مراکز درمانی شدند

مجید سعیدی گفته تمام دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی مستقر در شهر کرمان به استثنای مراکز درمانی و امدادی از ساعت 12 امروز تعطیل شد.

به گزارش ایرنا سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان کرمان اظهار کرد: تعطیلی ادارات شهر کرمان به دلیل افزایش شدید شاخص های آلایندگی هوا و به استناد دستورالعمل اجرایی شرایط ویژه آلودگی هوا در این شهر انجام شد.

وی تاکید کرد: تشخیص تعطیلی ادارات در سایر شهرستانهای استان به عهده فرمانداران به عنوان روسای شورای مدیریت بحران گذاشته شده است.

پدیده گرد و غبار از صبح امروز در شهرهای کرمان، رفسنجان و زرند تشدید شده و 28 نفر را راهی مراکز درمانی کرده است.

آلودگی هوای کرمان بر اساس شاخص pm2.5 میکرون، به مرز 273 رسیده و این شاخص به معنی بسیار خطرناک برای تمامی افراد جامعه است.

بدلیل فرسودگی برخی از دستگاه های پایش آلودگی هوا در استان کرمان، شاخص های 10 میکرون را نمی توان بصورت دقیق اندازه گیری کرد که در صورت اندازه گیری این ذرات، مقدار گرد و غبار موجود در هوا بیش از مقدار گزارش شده است.

درشتی ذرات معلق در هوای کرمان از این شاخص نیز فراتر رفته است.

شاخص آلایندگی ناشی از ذرات معلق در هوا بین صفر تا 50 هوای پاک، 50 تا 100 هوای سالم، بین 100 تا 150 هوای ناسالم برای گروه های حساس، 150 تا 200 هوای ناسالم برای تمام افراد و از 200 به بالا خطرناک برای تمامی افراد جامعه است.
شاخص آلایندگی هوا از ساعات اولیه امروز صبح با عدد 74 آغاز شده و در ساعت 9 صبح امروز به 240 و اکنون به 273 رسیده است.

گرد و غبار امروز نشات گرفته از خشکسالی، تغییر اقلیم، اعمال نشدن مدیریت صحیح منابع آبی و تخریب های زیست محیطی است.

گرد و غبار امروز شهر کرمان از غرب به سمت مناطق مرکزی آمده است.

گرد و غبار از ساعات اولیه صبح امروز آسمان شهر کرمان، رفسنجان و زرند را پوشانده و بنا بر اعلام سازمان هواشناسی تا عصر امروز (چهارشنبه) ادامه دارد.

ذرات معلق هوا (PM) اصطلاحی است که برای توصیف ذرات جامد و مایع پراکنده شده در هوا استفاده می شود.

ذرات معلق هم از نظر جنس و هم از نظر سایز بسیار متنوع است ولی با توجه به اندازه آنها به سه نوع ذرات درشت (coarse particles) یا PM10 ذرات ریز (fine particles) یا PM2.5 و ذرات بسیار ریز (ultra fine particles) یا PM0.1 تقسیم می شود.

بیشتر بخوانید:

هوای کرمان در وضعیت هشدار| آلودگی هوای کرمان به وضعیت بسیار خطرناک رسید

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=17995
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.