واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال تا پایان هفته آینده در زرند

فرماندار زرند گفت: تمام افراد بالای ۸۰ سال تا پایان هفته آینده در برابر کرونا واکسینه خواهند شد.

به گزارش کرمان نو، علی صادق زاده فرماندار زرند گفت: تا امروز بخش بزرگی از جمعیت سالمندان بالای ۸۰ سال در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند و برای مقابله با این ویروس همچنان بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید می‌کنیم.

او افزود: راهی جز واکسینه شدن تمام اقشار نیست و در ادامه تمام افراد جامعه تحت واکسن قرار می‌گیرند.

رییس ستاد انتخابات شهرستان زرند در بخش دیگری از سخنانش به به در پیش بودن انتخابات اشاره و ابراز امیدواری کرد: انتخابات باشکوهی را تجربه کنیم.

صادق زاده از تمام مدیران و مسئولان خواست: زمینه را برای انتخاباتی پرشور و به دور از هرگونه جانبداری از فرد یا افرادی که برای انتخابات نام نویسی کرده اند فراهم کنند؛ چرا که انتخابات در ایران نماد اقتدار نظام اسلامی و مردم سالاری دینی است.

فرماندار زرند با اشاره به تحریم‌های ظالمانه‌ دشمنان علیه مردم کشور گفت: تمام کارشناسان مسائل سیاسی و اقتصادی در جهان اذعان کرده اند که این حجم از تحریم‌ها و فشار حداکثری می‌توانست هر کشوری و هر نظام سیاسی را ساقط کند؛، اما خوشبختانه در ایران نه تنها چنین اتفاقی نیفتاد بلکه بر قدرت و شوکت کشور در عرصه‌ی بین المللی افزود، به حدی که اکنون خودشان اعتراف کرده اند که این شیوه برای از پای آوردن ایران شکست خورده و این به دلیل ظرفیت‌ها و امکانات خاص کشور و عمل به توصیه‌های رهبری معظم انقلاب پیرامون توجه و اتکاء به داشته‌های درونی و توانمندی‌های داخلی کشور است.

صادق زاده به وجود معادن بزرگ و غنی شهرستان اشاره کرد و افزود: شهرستان زرند علاوه بر همه‌ی داشته‌های معدنی و صنعتی، در حوزه‌ی میراث فرهنگی و گردشگری نیز قابلیت‌های بزرگی دارد که خوشبختانه اتفاقات خوبی در چند سال اخیر هم در بحث گردشگری‌های مبتنی بر بوم گردی‌ها و معرفی داشته‌های تاریخی و طبیعی افتاده که جای قدردانی دارد.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان زرند تصریح کرد: معتقدیم با اتکاء به صنعت گردشگری در کشور می‌توانیم اقتصاد جامعه را متحول کنیم و لذا نگاه و رویکرد دستگاه اجرایی شهرستان به صنعت گردشگری حول شعار سالِ رهبری معظم انقلاب روی حوزه‌ی مانع زدایی‌ها و پشتیبانی از گردشگری معطوف است.

فرماندار و رئیس شورای کشاورزی شهرستان زرند در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات بخش کشاورزی پرداخت و گفت: متاسفانه خشکسالی‌های پی در پی باعث خسارات سنگینی بر پیکره کشاورزی شده و علاوه بر آن سرمازدگی محصولات نیز به مشکلات کشاورزان دامن زده است و باید برای کشاورزان اقدامات حمایتی صورت گیرد.

او افزود: کشاورزان باید قبول کنند که دیگر شیوه‌ سنتی و نگاه سنتی به بخش کشاورزی جوابگوی زحمات و هزینه‌های تولید محصول نیست؛ لذا باید از طرح‌ها و مشوق‌های موجود برای تغییر الگوی آبیاری به سمت آبیاری مدرن استفاده کنند.

صادق زاده با اعلام اینکه متولیان بخش کشاورزی و اهالی رسانه نیز باید کمک کنند تا فرهنگ کشاورزی نوین در جامعه نهادینه شود، تصریح کرد: اگر چه ما تلاش داریم تا آب خلیج فارس که هم اکنون تا سیرجان رسیده به شهرستان زرند هم برسد تا در دراز مدت بتوانیم کمبود آب کشاورزی جبران شود با اینحال باید نگاهی که به بحث تغییر الگوی کشت در شهرستان با کشت و توسعه‌ مزارع زعفران و گیاهان دارویی بوجود آمده، همچنان تداوم داشته باشد.

فرماندار زرند از وجود ۳۷ هزار هکتار اراضی پسته در زرند به عنوان یک ظرفیت بزرگ اقتصادی نام برد و خواستار توجه به موضوع “برندسازی” محصول مخصوص پسته‌ ممتاز زرندی شد و گفت: محصول پسته‌ ممتاز زرندی امروزه در جهان زبانزد خاص و عام است و هیچ پسته‌ای از نظر کیفیت، طعم و رنگ با پسته‌ ممتاز زرند برابری نمی‌کند و لذا باید از این فرصت خدادادی استفاده‌ بهینه شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان زرند با تاکید بر صنعتی شدن زرند به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی در کشور و ابراز رضایت از حجم سرمایه گذاری‌های بزرگ در این بخش افزود: کارخانجات بزرگ در این شهرستان برای تامین بسیاری از قطعات و نیاز‌های اولیه منتظر تولید مایحتاج بخش صنعت و حتی بخش خدمات در شهرستان هستند که ما تاکید داریم سرمایه گذاران بومی از این فرصت کم نظیر استفاده کنند تا ضمن تامین نیاز‌های بنگاه‌های صنعتی و معدنی، باعث افزایش اشتغال و رونق تولید شوند.

صادق زاده تأکید کرد: طرح‌های بخش صنعت، گردشگری و بخش کشاورزی در کوتاهترین زمان ممکن بررسی و مجوز‌های لازم برای فعالیت این متقاضیان صادر می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=70026
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.