وزش طوفان ادارات نرماشیر را به تعطیلی کشاند

کرمان‌نو- فرماندار نرماشیر با اشاره به آغاز وزش بادهای ۱۲۰ روزه سیستان از 2 هفته گذشته گفت: شدت گرفتن طوفان، افزایش گردوخاک و ریزگردها، ادارات نَرماشیر در شرق استان کرمان را به تعطیلی کشاند.

به گزارش روز یکشنبه کرمان‌نو محمد طبسی نژاد افزود: با استناد به تایید بالا بودن آلایندگی و غلظت گردوغبار توسط اداره محیط زیست و کارگروه بهداشت و سلامت نرماشیر، ادارات، موسسات و بانکهای دولتی این شهرستان به استثنای مراکز درمانی، نظامی و انتظامی امروز تعطیل اعلام شد.

او با تاکید بر اینکه نرماشیر فاقد دستگاه سنجش کیفی هوا است تصریح کرد: طبق اعلام مرکز بهداشت و محیط‌زیست در حال حاضر میزان آلایندگی هوا در این شهرستان بالای ۴۰۰ است‌.

فرماندار نرماشیر از سالمندان، کودکان، بانوان باردار و افراد دارای بیماری های زمینه‌ای قلبی و ریوی خواست تا زمان بازگشت سلامت هوا و فروکش کردن طوفان در خانه بمانند.

او اظهار داشت: با توجه به وزش طوفان و افزایش غلظت گرد و غبار افراد از رفت و آمدهای غیرضروری در فضاهای باز خودداری کنند.

شهرستان نَرماشیر از سیستم پایش کیفی هوا برخوردار نیست و داده های خود را از شهرستان بم دریافت می کند.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=106980
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.