وزیر بهداشت: مخالف بازگشایی مدارس هستیم

وزیر بهداشت با اشاره به نگرانی از بازگشت خیز بیماری کووید۱۹ و هشدار برای یک خیز جدید در بهمن و اسفندماه نسبت به بازگشایی مدارس مخالفت کرد.

ابتدای هفته بود که با زرد و آبی شدن وضعیت کرونای مناطق زیادی از کشور خبرهایی از بازگشایی محدود مدارس از اول بهمن منتشر شد. این بازگشایی مربوط به پایه های اول و دوم ابتدایی و کلاس‌های کارگاهی مدارس مناطق زرد و آبی با شرط حداکثر ۱۰ نفر بود. همچنین قرار است مدارس مناطق آبی زیر ۵۰ نفر بازگشایی شوند.

وزیر بهداشت اما امروز نسبت به بازگشت خیز بیماری کووید۱۹ ابراز نگرانی کرده و گفته موارد سرپایی در حال افزایش است و این می تواند یک اعلان و هشدار برای یک خیز جدید در بهمن و اسفند باشد.

نمکی با بازگشایی مدارس در حال حاضر ابراز مخالفت کرده است و گفته «نگرانیم که دوباره با عادی انگاری به تله اردیبهشت و خرداد بیفتیم. اگر این بار گرفتار شویم، موج و شدت خیز جدید کرونا در کشور شاید بیشتر باشد و نیروهای ما ممکن است توان و انرژی مقابله چندباره با موجی جدید را نداشته باشند.»

سخنگوی علوم پزشکی کرمان هم این هفته نسبت به توقف روند نزولی کرونا در هفته های اخیر و  شیوع موج جدید کرونا در صورت عادی انگاری هشدار داده بود.

روند نزولی کرونا متوقف شد| موج سوم در کمین کرمان

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=62391
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.