روند نزولی کرونا متوقف شد| موج سوم در کمین کرمان

سخنگوی علوم پزشکی کرمان با اشاره به توقف روند نزولی کرونا نسبت به شیوع موج سوم کرونا در استان هشدار داد.

حمزه سلمانی| خطر موج سوم کرونا در کمین است. با این که در هفته‌های اخیر کرونا در کشور روند کاهشی داشته و به تناسب آن وضعیت بسیاری از نقاط کشور زرد و آبی شد اما وضعیت شکننده کرونا جای نگرانی دارد.

نقطه نظرات مسئولان هم حاکی از همین موضوع است. استاندار کرمان در جلسه ستاد مدیریت کرونای این هفته رنگ آبی را به معنای نداشتن وضعیت عادی تشریح و با استناد به حرف وزیر بهداشت از موج جدید بیماری ابراز نگرانی کرد.

اتفاقی که در شمال کشور رخ داده است. وزیر بهداشت شنبه شب در سفری از قبل اعلام نشده به مازندران رفت. این سفر در حالی انجام شد که مازندران  از ۲ هفته پیش  وارد پیک موج سوم شیوع کرونا شده است.

خطر شیوع موج سوم کرونا در کرمان

بررسی روند بیماری در استان کرمان هم نشان دهنده خطر ورود به موج سوم کرونا است. در همین مورد سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در نشست شورای اطلاع رسانی استان از توقف روند نزولی کرونا خبر داده است. توقفی که می‌تواند هشداری جدی برای ورود به موج سوم کرونا باشد.

WhatsApp Image 2021 01 12 at 10.50.20 1

موجی که به گفته دکتر شفیعی ممکن است تا 2 برابر موج قبل خطرناک‌تر باشد. بررسی نقطه به نقطه روند پیک دوم کرونا هم نشان می‌دهد در هفته‌های پایانی شهریور پس از توقف روند نزولی به مرور در اوایل مهر روند صعودی آغاز و در هفته سوم آبان به اوج پیک رسید.

آن طور که دکتر شفیعی پیش بینی کرده موج جدید امکان بستری تا هزارو 500 و حتی 2 هزار بیمار را دارد. متوسط روزانه نیز ممکن است تا 150 نفر برسد. شفیعی از امکان طولانی تر بودن این موج هشدار داده و گفته با این شرایط اگر موج سوم رخ بدهد عملا ظرفیت درمانی استان جوابگو نیست.

سخنگوی علوم پزشکی کرمان از اعلام آماده باش به تمامی مراکز درمانی استان خبر داده و گفته، مراکز درمانی جاهایی که از موج قبل تضعیف شده مانند دارو و تجهیزات را ترمیم کنند. ظرفیت های خالی نیز تکمیل شود تا آمادگی کامل برای موج احتمالی را داشته باشیم.

بر اساس آمار علوم پزشکی کرمان از ابتدای اسفند تا کنون 2 هزار 384 بیمار در اثر کرونا فوت شدند. 16 هزار و 558  هم آمار بستری کرونا از ابتدای اپیدمی است. بر اساس همین آمار موارد بستری بیماری حاد تنفسی از ابتدای اسفند تا کنون به 36 هزارو  233 نفر است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=62238
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.