پرخطری جاده “کرمان_راور_دیهوک” فریاد نمایندگان کرمان را بلند کرد

محور “کرمان_راور_دیهوک” که حدود ۱۰۴ کیلومتر آن در حوزه استان کرمان است، به دلیل کم عرض بودن، سالانه تلفات جاده‌ای زیادی دارد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در آئین بازسازی محور نهبندان_شهداد با اشاره به آسمان پرستاره این منطقه گفت: رسیدگی به راه‌های استان کرمان به دلیل وسعت آن بسیار سخت است.
وی با اشاره به کم لطفی‌های صورت گرفته در حوزه راه‌های استان عنوان کرد: حدود ده سال پیگیر دو بانده کردن، محور ” کرمان_راور_دیهوک” هستیم و در این مسیر همواره شاهد حوادث جاده‌ای هستیم. سوال اینجاست که آیا اجرای یک پروژه باید ۱۰ سال طول بکشد؟
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل عدم کنترل خوب قاچاق توسط پلیس و نیروهای امنیتی را در خرابی جاده‌ها دانست و در ادامه گفت: جاده “دیهوک_راور_کرمان” شاهراه ترانزیتی جنوب به شمال کشور است و همه مردم کرمان و استان‌های همجوار از جمله بدشهر، فارس و سیستان و بلوچستان مطالبه این مهم را دارند.
وی اختصاص بودجه ۵ میلیارد تومانی برای محور گلباف_ عرب‌آباد را کم تلقی کرد و افزود: با این اعتبار نمی‌توان کاری کرد.
محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در حوزه وضعیت، سال گذشته راه‌های کشور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با توجه به افزایش قیمت‌ها و گستردگی راه‌ها از مجلس شورای اسلامی کمک خواسته بود.
وی بر لزوم تسریع در اتمام چهار فاز این محور اظهار کرد: این منطقه فعالیت‌های گردشگری و در کنار آن اقتصادی وجود دارد لذا اجرای این پروژه بسیار با اهمیت است.
نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت راه‌های استان اظهار کرد: هر هفته در محور کرمان_ راور_ دیهوک حوادث جاده‌ای منجر به فوت داریم، زیرا عرض جاده کم و قدمت آسفالت آن زیاد است.

گفتنی است حدود ۱۰۴ کیلومتر آن در حوزه استان کرمان قرار دارد.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89670
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.