همایش استانی هفته قوه قضائیه در کرمان برگزار می‌شود

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: همایش استانی هفته قوه قضائیه به منظور تببین رویکردها و خدمات دستگاه قضایی برگزار می‌شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در نشست شورای قضایی استان کرمان از برگزاری همایش استانی هفته قوه قضائیه خبر داد و اظهار داشت: این همایش از برنامه‌های محوری بزرگداشت هفته قوه قضاییه در استان کرمان است.

وی با بیان اینکه این همایش در دومین روز هفته قوه قضائیه به منظور تببین رویکردها و خدمات دستگاه قضایی، تقدیر از خانواده شهدا، تقدیر از کارکنان اداری و قضایی برتر و …. برگزار می‌شود گفت: از تمام ظرفیت‌های استان برای برگزاری همایش استانی هفته قوه قضاییه استفاده خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه شهید بهشتی تنها متعلق به قوه قضاییه نیست و متعلق به نظام است و باید برنامه ریزی شود که از تمامی ظرفیت‌های حاکمیت برای معرفی چهره واقعی شهید بهشتی به جامعه استفاده شود گفت: همانگونه که امام فرمودند شهید بهشتی مظلوم بود، پس از شهادت نیز مظلوم هستند و قشر جوان باید بیشتر با شخصیت و سیره این شهید والامقام آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه تبیین و تشریح افکار و اندیشه‌های شهید بهشتی بسیار راهگشا است و این موضوع باید محور تمامی برنامه‌های بزرگداشت هفته قوه قضائیه باشد افزود: هفته قوه قضاییه فرصت بسیار خوبی برای تشریح عملکرد دادگستری‌ها در سطح ملی، استانی و شهرستانی است.

حمیدی با بیان اینکه یکی از ابعاد جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، ارائه عملکردها به افکار عمومی است یادآور شد: دشمن به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نهادها و دستگاه‌ها در جمهوری اسلامی است و راه مقابله با این دسیسه دشمنان، اعلام خدمات انجام شده به مردم در حوزه‌های مختلف ازجمله در حوزه قضایی است.

وی، توسعه اطلاع رسانی را موجب امیدواری مردم دانست و تاکید کرد: با اطلاع رسانی اقدامات انجام شده باید مردم را به این باور رساند که نظام جمهوری اسلامی کارآمد است و خدمات خود را به خوبی به مردم ارائه می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان طرح سیاست‌های قوه قضاییه را از دیگر ابعاد برنامه‌های بزرگداشت هفته قوه قضاییه دانست و عنوان کرد: بزرگداشت سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران ایشان با محوریت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در استان کرمان اجرایی خواهد شد.

محمدباقر اسلامی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان نیز در این جلسه، اظهار داشت: ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه هر ساله در سطح ملی و استان‌ها تشکیل می‌شود که این ستاد در سطح ملی با مسئولیت معاون اول قوه قضائیه تشکیل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه هفته قوه قضائیه فرصت اطلاع رسانی درباره خدمات دستگاه قضایی و ارائه خدمات ویژه به مردم است، تاکید کرد: برگزاری نشست هم اندیشی مشترک بین دادگستری و اصناف در روز اصناف، انتشار فراخوان جشنواره رسانه‌های برتر در حوزه‌های قضایی، فضاسازی محیطی، برگزاری نشست مسئولان قضایی با نخبگان علمی، هنری و رسانه‌ای و تولید و انتشار محتواهای قضایی در فضای مجازی از جمله برنامه‌های بزرگداشت هفته قوه قضائیه در استان کرمان است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان بیان کرد: نشست مطبوعاتی رئیس کل دادگستری، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، حضور در برنامه‌های صدا و سیما، سخنرانی قضات در مساجد در قالب طرح هر مسجد یک حقوقدان، ملاقات عمومی رئیس کل دادگستری استان با خانواده شهدا، بازدید از زندان و برگزاری جلسات تبلیغی و بصیرتی از دیگر برنامه‌های بزرگداشت هفته قوه قضائیه است.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89674
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.