پیشرفت 82درصدی عملیات ساختمانی مسکن مهر در کرمان، سیرجان و زرند

سیدمصطفی آیت‌ا‌‌للهی موسوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان، ظهر امروز در حاشیه شورای مسکن استان که در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار کرمان‌نو با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات مربوط به مسکن مهر کم نیست، اظهار کرد: به دلیل آنکه مدت‌ها جلسات شورای مسکن برگزار نمی‌شد با دستوری که استاندار صادر کردند ما به طور مرتب جلسات شورای مسکن را برپا می‌کنیم و مشکلات را یک به یک مورد بررسی قرار می‌دهیم و به دنبال آن هستیم تا ان‌شاءالله بتوانیم راهکارهای مناسبی برای حل آن بیابیم.

موسوی با بیان اینکه در جلسه قبل شورا، یکسری مسائل مربوط به نخاله‌هایی که در سایت‌های 42 و 57 هکتاری مسکن مهر کرمان بود و بنا به برنامه‌هایی که مصوب کردیم تا شهرداری بیاید و به نیابت از راه و شهرسازی به صورت پیمانکار کار انجام دهد، افزود: در حال حاضر این پیمانکار مشغول به کار است و توانسته 25 درصد نخاله‌ها را جمع‌آوری کند. وی افزود: از قبل یکسری مشکلات با بانک‌ها وجود داشته که در این جلسه آنها را مورد بررسی قرار دادیم و نهایتاً راهکارهای لازم برای آنها در نظر گرفته شد.

به گزارش کرمان‌نو در این نشست محمد‌مهدی بلوردی، مدیر‌کل راه و شهرسازی استان کرمان اظهار داشت: طی سه ماه آینده باید عملیات آماده‌سازی سایت‌های مسکن مهر در شمال استان کرمان به پایان برسد.

بلوردی با اشاره به اینکه در بعضی پروژه‌ها عملیات آماده‌سازی به‌دلیل تغییرات هیات مدیره و یا عدم پرداخت سهم اعضای شرکت تعاونی تکمیل نشده است گفت: در آئین‌نامه اجرایی هزینه آماده‌سازی 20 میلیون ریال بوده که با توجه به تورم ایجاد شده باید اضافه شود.

مدیر‌کل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه در سایت‌های مسکن مهر حاجی‌آباد، 14 هکتاری کرمان، 60 هکتاری زرند، 35هکتاری ماهان آماده‌سازی پروژه‌ها مانده است افزود: عملیات ساختمانی مسکن مهر در شهرستان‌های کرمان، سیرجان و زرند بیش از 82 درصد پیشرفت دارد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد زیرساخت‌ها مانند آب، برق، گاز و فاضلاب در بعضی سایت‌ها 100 درصد اجرا شده است خاطر‌نشان کرد: در پروژه مسکن مهر ماهان احداث شبکه‌ای و برق 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و شبکه گازرسانی اجرا نشده است.

بلوردی با بیان اینکه اجرای شبکه آب و گاز بعد از آسفالت خیابان‌ها خسارات زیادی دارد و دوباره کاری است گفت: بهتر است قبل از آماده‌سازی سایت و آسفالت خیابان‌ها شرکت‌های زیرساختی همکاری کنند و خطوط آب و گاز اجرا شود.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های خدمت رسان قبل از اجرای شبکه و در هنگام خرید انشعابات آب، برق، تلفن، گاز و فاضلآب هزینه‌های شبکه را از مراجعین دریافت می‌کنند که باعث تعارض و هزینه مضاعف می‌شود.

مدیر‌کل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به اینکه پیشنهاد می‌شود پس از انجام مطالعات آماده‌سازی عملیات اجرایی زیرسازی آماده‌سازی شامل خاکریزی و خاکبرداری انجام شود افزود: در این زمان شرکت‌های خدمت‌رسان نیز شبکه‌های انتقال زیربنایی را اجرا کنند و بعد از آن عملیات روبنایی آسفالت تکمیل شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=25210
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.