چهار شهید گمنام وارد دیار سپهبد شهید سلیمانی شدند

چهار شهید گمنام در زمین و نامدار در آسمان، میراث دوران دفاع مقدس امروز سه شنبه سوم اسفند از طریق فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی وارد استان کرمان شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، آیین استقبال از پیکر چهار شهید دوران دفاع مقدس امروز سوم اسفند همزمان با سالروز آغاز عملیات خیبر با حضور جمعی از مسولان و مردم شهیدپرور کرمان از فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی تا گلزار شهدای کرمان بصورت خودرویی انجام شد.

شهدا بامشایعت مردم وارد گلزار شهدای کرمان شدند و زوار مرقد مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بعد از اقامه نماز ظهر پیکر این شهدا را نیز زیارت کردند.

آیین وداع با چهار شهید گمنام دفاع مقدس امشب در گلزار شهدای کرمان برگزار می شود.

طبق اعلام قبلی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان، آیین تدفین چهار شهید جوان گمنام میهمان این استان همزمان انجام نمی شود.

بر اساس این گزارش روز جمعه یک شهید ۱۹ ساله عملیات تک دشمن که چهار خرداد سال ۶۷ در شلمچه به شهادت رسیده در شهرک شهید باهنر کرمان و همان روز یک شهید ۲۲ ساله عملیات کربلای پنج که در ۱۹ دی ماه سال ۶۵ به شهادت رسیده در روستای سیرچ تدفین می شود.سیرچ با توجه به گردشگرپذیر بودن، نخستین روستایی است که میزبان شهید گمنام می شود.

پیکر مطهر شهید ۱۹ ساله دیگری که از شهدای عملیات کربلای پنج است شنبه هفته آینده در محل تیپ مکانیزه ذوالفقار و آخرین شهید که ۱۷ ساله و از شهدای عملیات بدر و سالروز شهادت او ۲۰ اسفند سال ۶۳ است، همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) در پارک مادر شهر کرمان تدفین می شود.

پیکر مطهر شهدای گمنام پس از برگزاری آیین وداع در گلزار شهدای کرمان تا زمان تدفین در مراسم و آیین های مذهبی حضور خواهند داشت.

حدود ۲ هفته قبل نیز چهار شهید گمنام در این استان تدفین شدند و اکنون تعداد گلزار شهدای گمنام موجود در کرمان از ۱۱۲ مورد و ۲۹۲ شهید به ۱۱۶ گلزار با ۲۹۶ شهید ارتقا یافته است و با تدفین این چهار شهید این اماکن به ۱۲۰ مورد با ۳۰۰ شهید گمنام خواهد رسید.

آیین استقبال از شهدای گمنام با حضور خانواده معزز شهدا، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی، فرماندهان نظامی و انتظامی، تعدادی از مدیران و مردم شهید پرور برگزار شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85520
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.