کاهش آمار فوت شدگان اسفند ۹۸ در کرمان نسبت به ماههای قبل | آمار تفکیکی اسفند منتشر نمی‌شود

گزارش‌ها حکایت از کاهش آمار فوت‌شدگان اسفند 98 نسبت به ماه‌های پیش دارد.

خبرنگار کرمان نو – اسفند ماه پایانی سال ۹۸ با پایان عمر ۲۱۱ شهروند در شهر کرمان همراه بوده است. بنابر آماري كه مدیر سازمان آرامستان شهرداری کرمان در اختیار «کرمان‌نو» گذاشت ۱۲۴ مرد، ۷۸ زن و ۹ کودک در اسفند ماه از دنیا رفته‌اند. این آمار نشان دهنده کاهش ۱۲ درصدی فوت شدگان نسبت به بهمن ۹۸ در شهر کرمان است.

عسکری می‌گوید نمی‌تواند به تفکیک علت فوتی‌های اسفند ماه را اعلام کند. این درحالی است که ماههای قبل در سال ۹۸ دلایل فوت به تفکیک اعلام شده بود.وی گفت که آمار تفکیکی را پزشکی قانونی باید اعلام کند.

آمار را به دادستان اعلام می‌کنیم

برای دریافت آمار تفکیکی فوت شدگان مربوط به اسفند ۹۸ با دکتر عباس آمیان مدیر پزشکی قانونی استان تماس گرفتم. او نیز می‌گوید آمار صرفا در اختیار مقام قضایی گذاشته می‌شود.

وی تاکید می‌کند که تنها به درخواست استانداری می‌توانیم آمار فوت شدگان را اعلام کنیم.

از وی در مورد اینکه آیا با اصرار خانواده‌ بازماندگان متوفی می‌شود علت فوت در برگه صادر شده توسط پزشکی قانونی تغییر پیدا کند، پرسیدیم که گفت: ما به اظهارات بازماندگان توجهی نمی‌کنیم و آنچه به لحاظ پزشکی خودمان تشخیص بدهیم در گواهی فوت نوشته می‌شود که یک نسخه آن به آرامستان ارسال می‌شود.

افزایش فوت شدگان بهمن نسبت به دی‌ماه

بهمن ۹۸ اما تعداد فوت شدگان به ۲۳۶ نفر رسیده بود.علی عسکری مدیر آرامستان شهرداری کرمان می‌گوید: از این تعداد ۱۱۴ نفر مرد، ۹۹ نفر زن و ۲۳ نفر کودک بوده اند.

آنگونه که در سایت آرامستان شهرداری کرمان آمده است در بهمن ماه ۹۸ بیشترین علت فوت به ترتیب مربوط به بیماری‌های داخلی با ۱۳۰ نفر، بیماری قلبی با ۵۵ نفر،تصادفات با ۱۴ نفر و سرطان با ۱۱ نفر و مابقی سایر بیماری‌ها بوده است.

اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که بیشترین رده سنی فوت شدگان بالای ۶۰ سال با ۱۳۸ نفر و بعد از آن رده سنی بین ۲۰ تا ۴۰ سال به تعداد ۳۰ نفر بوده است.

بهمن

آمار فوت شدگان دی ماه از آذر ماه بیشتر است

سرپرست مدیریت سازمان آرامستان‌های شهرداری کرمان، از فوت ۲۳۳ نفر در دی ماه سال ۹۸ در شهر کرمان خبر داد. علی عسکری ادامه داد: از این تعداد ۱۳۶ نفر مرد، ۸۲ نفر زن و مابقی کودک بوده اند.

وی اضافه کرد: بیشترین علت فوت به ترتیب مربوط به بیماری‌های قلبی با ۱۲۰ نفر، بیماری داخلی با ۶۳ نفر، سرطان ۱۶ نفر و تصادفات با ۱۱ نفر بوده است.

سرپرست مدیریت سازمان آرامستان‌های شهرداری کرمان ادامه داد: بیشترین رده سنی فوت شدگان بالای ۶۰ سال با ۱۲۵ نفر و بعد از آن رده سنی بین ۴۰ تا ۶۰ سال به تعداد ۳۵ نفر بوده اند.

دی

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=46157
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.