کاهش ذخایر خونی در استان

میرزایی مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت:‌ با توجه به کاهش مراجعین به پایگاه‌های انتقال خون سراسر استان به دلیل بحران ویروس کرونا، ذخایر خونی در سطح استان کاهش یافته است.

مدیرکل انتقال خون استان با اعلام این خبر گفت: لطفا جهت تامین خون بیماران نیازمند به خون مثل بیماران تحت عمل جراحی، سرطانی‌ها، مادران و نوزادان، بیماران تصادفی و بخصوص بیماران تالاسمی و سایر بیماران نیازمند، از همه اهداکنندگان و هم استانی های خواهشمندیم با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون سراسر استان در امر خداپسندانه و خیرخواهانه اهدای خون مشارکت کنند.

میرزایی گفت: فراورده پلاکت در استان خصوصا توسط بیماران عزیز سرطانی مصرف بالای مصرف بالایی دارد.

وی ادامه داد: از تمامی اهداکنندگانی که تمایل دارند اهدای پلاکت داشته‌باشد تقاضا داریم با مراجعه به پایگاه مرکزی واقع در بلوار ۲۲ بهمن شهر کرمان و نیز پایگاه رفسنجان مبادرت به اهدای پلاکت به روش فرسیس نمایند.

میرزایی در مورد شرایط اهداکنندگان پلاکت گفت: شرایط اهدای پلاکت همانند شرایط اهدای خون می باشد. ضمنا هر ۴۸ ساعت یکبار، هر هفته دو بار و در هر سال ۲۴ بار می توان پلاکت اهدا کرد.

مدیرکل انتقال خون استان افزود: همچنین اهداکنندگان میتوانند در پایگاه‌های انتقال خون استان جهت اهدای سلول بنیادی که برای درمان بیماران سرطانی کاربرد دارد نام نویسی کنند.

وی بیان کرد: همچنین اهداکنندگان میتوانند از طریق نوبت دهی اینترنتی به ادرس nobatdehi.ibto.ir روز و ساعتی که تمایل به اهدای خون دارند را مشخص و با برنامه قبلی که خودشان تعیین کردند مبادرت به اهدای خون کنند.

ساعت کار مراکز اهدای خون استان به شرح زیر می باشد:

۱- پایگاه مرکزی شهر کرمان واقع در بلوار ۲۲ بهمن جنب شرکت گاز از ۷:۳۰ صبح تا ۷ عصر بصورت یکسره

۲- مرکز خونگیری شهید فیروزی شهر کرمان واقع در میدان آزادی ابتدای بلوار جمهوری روبروی اتاق بازرگانی از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۳ روزهای فرد

۳- پایگاههای اقماری سیرجان، رفسنجان، جیرفت و بم از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ و نیز عصر روزهای دوشنبه هم آماده ارائه خدمت هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=54236
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.