کرمان استان سرآمد در مبارزه با موادمخدر

رییس کل دادگستری استان کرمان می‌گوید همه باید بدانند که استان کرمان علاوه بر هزینه‌های مادی، سرمایه اجتماعی زیادی در زمینه مبارزه با مواد مخدر از دست داده و باید استان کرمان به عنوان نماد مبارزه با موادمخدر در دنیا مطرح شود.

یداالله موحد صبح امروز دوشنبه – ۲۵ اسفندماه- در جلسه ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به نگرانی و گلایه مردم کرمان در خصوص برچسبی که بر آنها در زمینه مواد مخدر به آنها زده شده گفت هیچ جای کشور به اندازه ی استان کرمان با موادمخدر مبارزه انجام نمی‌دهند.

او اضافه کرد: در استان کرمان ۴۵۰ مرکز ماده ۱۵، ۳ مرکز ماده ۱۶ داریم و مرکز زنان در کرمان اخیرا راه اندازی شده است.

موحد با انتقاد از بازگشت مجدد معتادین درمان شده به مراکز در ادامه این مهم را در اجرای چرخه ناقص درمان معتادین دانست و اظهارکرد: اگر به دنبال موفقیت هستیم باید چرخه درمان به صورت کامل اجرا شود. متاسفانه معتادی که ترک کرده در جامعه جایگاهی ندارد.

به گزارش ایسنا رییس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: در اجرای ماده ۱۶ مراقبت های بعد از خروج برای آن تنظیم شده و در این برنامه برای همه سازمان ها وظایفی تعریف شده و معتاد بهبود یافته باید تا مدتی تحت نظارت و کنترل باشند.

اقدامات ضربتی اثربخش نیست

موحد اقدامات ضربتی را اثربخش ندانست و عنوان کرد: درمان و امنیت اجتماعی از اهداف جمع آوری معتاد متجاهر است و حدود 5000 معتاد متجاهر در زندان ها هستند و ما در زندان برای آنها از بیت المال هزینه می‌کنیم که اگر این هزینه در مراکز ماده ۱۶ و … هزینه شود اثربخش تر است

او جمعیت کیفری استان کرمان نسبت به متوسط کشور را بالا اعلام کرد و افزود: باید بخشی از درآمدهایی که ستاد مبارزه با موادمخدر از فروش خودروها و … مصادره‌ای کسب می‌کند به استان برای اجرای اقدامات مقابله ای بازگشت داده شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: ظرفیت شورای فرهنگ عمومی ظرفیت عظیمی است و باید از این ظرفیت در جهت پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر استفاده شود.

وی با بیان اینکه در استان کرمان باید فرهنگ و نگرش عمومی در بحث مواد مخدر تغییر پیدا کند، تصریح کرد: در نگهداری معتادین متجاهر در ایام عید نوروز باید همه دستگاه های مربوطه کمک کنند تا چهره شهر در این ایام زشت نباشد.

او افزود: به سارقین و مجرمین در ایام نوروز مرخصی داده نخواهد شد تا امنیت بهتری در جامعه داشته باشیم‌.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=66730
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.