کرمان تاب باران نداشت| بارندگی 30 میلی‌متری برخی مناطق شهر را زیر آب برد

بارش باران در شهر کرمان باعث آب‌گرفتگی بسیاری از معابر شد، به طوری که شهرداری کرمان برای رفع آب‌گرفتگی دست به دامان ارتش، سپاه و برخی نهادهای دیگر شده است.

بر اساس اعلام هواشناسی کرمان در 24 ساعت گذشته 29.2 میلی‌متر باران در شهر کرمان باریده. همین امر باعث شده بسیاری از مناطق مرکز استان دچار آب‌گرفتگی شود.

آنطور که مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان به باشگاه خبرنگاران گفته بر اثر بارش باران از شب گذشته تاکنون منازل برخی از شهروندان در مناطق سه و چهار شهری کرمان دچار آبگرفتگی شده است.

در همین حال مهدی نیکویی، معاون خدمات شهری شهرداری کرمان به ایسنا گفته خیابان‌های میرزا رضا کرمانی، ۱۷ شهریور، سرباز و زریسف‌؛ بیشترین آبگرفتگی را داشته‌اند. او دلیل آب‌گرفتگی معابر شهر را اینگونه عنوان کرده است:

شهر کرمان همانند کاسه‌ای است که آب از اطراف به داخل شهر وارد می‌شود.

شهرداری دست به دامان دیگر نهادها شد

وضعیت آب‌گرفتگی معابر در شهر کرمان به حدی مشکل ایجاد کرده که مهران عالم‌زاده، شهردار کرمان از محمد جواد فدایی، استاندار کرمان درخواست کرد که دستگاه‌های اجرایی و نظامی برای جمع‌آوری آب‌های سطحی حاصل از بارندگی با شهرداری کرمان همکاری کنند. آنطور که گفتارنو نوشته، استاندار هم با این درخواست موافقت کرده و اداره‌کل مدیریت بحران استان طی مکاتبه‌ای از مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرماندهان نظامی خواست با شهرداری کرمان همکاری کنند.

در این نامه که خطاب به منابع طبیعی شمال، جمعیت هلال احمر، سپاه ثارالله، قرارگاه جنوب‌شرق ارتش، جهاد کشاورزی، آبفا، آبفار، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، محیط زیست و عشایری استان آمده، نوشته شده:

با توجه به آب‌گرفتگی شدید معابر شهر کرمان و درخواست شهردار محترم کرمان و حسب دستور استاندار محترم، لطفآ دستور فرمایید خودروهای تانکر آب سیار و پمپ‌های تخلیه آب آن سازمان، در اسرع وقت در اختیار به شهرداری اعزام شوند. در این رابطه آقای نیکویی، معاون خدمات شهری شهرداری جهت هماهنگی معرفی شده‌اند.

شهر کرمان در حالی بر اثر بارش 29.2 میلیمتری دچار آب‌گرفتگی و هرج و مرج شده که این میزان بارش تقریبا یک پنجم میزان بارانی است که اوایل فروردین ماه در کهنوج بارید و موجب به راه افتادن سیل شد. با این حال برخی مناطق مرکز استان دچار آب‌گرفتگی شدید شدند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=47011
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.